Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Baza pytań egzaminacyjnych na kategorię A dla Anki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Technika jazdy - przemyślenia, rady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
haqqax
Support



Dołączył: 27 Maj 2018
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 2:06, 12 Gru 2018    Temat postu: Baza pytań egzaminacyjnych na kategorię A dla Anki

Zaczynam się zastanawiać, czy na wiosnę nie pójść na kurs dla kategorii A.

Chodzi i o poprawę techniki, i o możliwość wypożyczenia skutera na wakacjach, i o możliwość przekroczenia granicy Polski na Daelimie.

Zdziwiło mnie trochę to, że nie jestem w stanie przejść z sukcesem przykładowego testu - zawsze przegrywam na 1-2 pytaniach. A druga rzecz jaka mnie zdziwiła, to że wszystkie miejsca gdzie można się uczyć wydają się płatne.

Poświęciłem więc dzisiejszy wieczór (żona w delegacji) na konwersję plików z pytaniami dla kategorii A opublikowanymi na stronie Ministerstwa Infrastruktury do formatu Anki. Pod Windowsem mi działa, na telefonie jeszcze nie próbowałem, ale też powinno działać.

Plik jest na githubie: [link widoczny dla zalogowanych]

Może się komuś przyda Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1317
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:27, 12 Gru 2018    Temat postu:

Ja wykupiłem sobie płytę z testami w OSK. Ale też w internecie znalazłem testy online.
I mi też na początku nie udawało się zdawać. Ale tak po 20 testach już się zaczynały zdane.
Wczoraj usiadłem, zrobiłem 10 testów i wszystkie były zdane.
Rób po kilka dziennie to zobaczysz że zaczną Ci wychodzić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
haqqax
Support



Dołączył: 27 Maj 2018
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:33, 15 Sty 2019    Temat postu:

Się pochwalę - dziś rano teorię zdałem. Uczyłem się tylko z tego zestawu i gdy poprawna odpowiedź mnie zaskakiwała - szukałem artykułu na dany temat w internecie.

Przerabianie pytań zakończyłem w niedzielę, ostatnia powtórka była w poniedziałek, czyli wczoraj - na egzamin się zapisałem już w zeszłym tygodniu, żeby tylko już nie musieć powtarzać tych pytań.

Chyba po raz pierwszy chyba w życiu brałem udział w egzaminie wiedząc, że znam poprawną odpowiedź na każde pytanie jakie ten system mi może zadać Smile Jak w matrixie Smile Polecam tą metodę. Męcząca, ale na egzaminie luzik.

Teraz praktyka. Dziś sie zapisalem na kurs. Już się boję Smile

Mam nadzieję, że mnie nauczą ogarniać ciasne zakręty i drugi sezon będzie mniej stresujący.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3443
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:30, 16 Sty 2019    Temat postu:

haqqax napisał:
Się pochwalę - dziś rano teorię zdałem. Uczyłem się tylko z tego zestawu i gdy poprawna odpowiedź mnie zaskakiwała - szukałem artykułu na dany temat w internecie.

Przerabianie pytań zakończyłem w niedzielę, ostatnia powtórka była w poniedziałek, czyli wczoraj - na egzamin się zapisałem już w zeszłym tygodniu, żeby tylko już nie musieć powtarzać tych pytań.

Chyba po raz pierwszy chyba w życiu brałem udział w egzaminie wiedząc, że znam poprawną odpowiedź na każde pytanie jakie ten system mi może zadać Smile Jak w matrixie Smile Polecam tą metodę. Męcząca, ale na egzaminie luzik.

Teraz praktyka. Dziś sie zapisalem na kurs. Już się boję Smile

Mam nadzieję, że mnie nauczą ogarniać ciasne zakręty i drugi sezon będzie mniej stresujący.


Super, gratuluję!
Kurs jest od tego, aby nauczyć cię panować nad ciężkim motocyklem (jak okazuje się w praktyce - zwykłym 220kg) który przy wolnych manewrach trzeba utrzymać w ryzach. A prawdziwe ciężkie to można kupić z czasem, jak np Nokana VTX który waży tyle co moja Honda i Daelim razem wzięte, albo np Goldwing który waży prawie tyle co maluch. Hehehe.

Dasz radę, wystarczy poszukać dobrego instruktora. Najważniejsze, że masz odruchy przeciwskrętu, ruszania, hamowania, gdzie gaz i hamulec i nie musisz o tym myśleć... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
haqqax
Support



Dołączył: 27 Maj 2018
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:25, 16 Sty 2019    Temat postu:

Dzięki Smile Mi się podobają lekkie motocykle, wydają mi się praktyczne, tańsze i łatwiejsze do opanowania Smile Na pewno kupię coś z większym silnikiem, bo 125 nie jest fajne na trasie z większym ruchem, ale na pewno nic w stylu GoldWinga Smile

Ale już czekam na początek kursu. Nie mam ciśnienia na szybki egzamin praktyczny, bo ten sezon chcę przejeździć na 125-ce do końca i nauczyć się na Daystarze podstaw obsługi - wymiany płynów, oliwienia i wymiany linek, wymiana oleju i filtrów, jak działa instalacja elektryczna itp. Najbliższe wyzwanie to instalacja nawigacji - nie bardzo mi się podoba podłącznie jej bezpośrednio do akumulatora, wolałbym żeby miała prąd tylko jak motocykl jest włączony, ale ja nigdy niczego mechanicznego nie ogarniałem więc każdy szczegół to wyzwanie. Ale podoba mi się to, że da się konstrukcję tego motocyjka zrozumieć - naprawdę jest przez to fajniejszy Smile.

A na kursie mam nadzieję że mnie nauczą poprawnej techniki. No i może poprawią moje zmienianie biegów - w trasie no problem, ale w mieście, przy niespodziewanym hamowaniu na żółtym nie ogarniam jednoczesnego zbijania biegów - najpierw hamowanie, a biegi zbijam już stojąc na czerwonym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3443
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:16, 18 Sty 2019    Temat postu:

haqqax napisał:
Dzięki Smile Mi się podobają lekkie motocykle, wydają mi się praktyczne, tańsze i łatwiejsze do opanowania Smile Na pewno kupię coś z większym silnikiem, bo 125 nie jest fajne na trasie z większym ruchem, ale na pewno nic w stylu GoldWinga Smile

Ale już czekam na początek kursu. Nie mam ciśnienia na szybki egzamin praktyczny, bo ten sezon chcę przejeździć na 125-ce do końca i nauczyć się na Daystarze podstaw obsługi - wymiany płynów, oliwienia i wymiany linek, wymiana oleju i filtrów, jak działa instalacja elektryczna itp. Najbliższe wyzwanie to instalacja nawigacji - nie bardzo mi się podoba podłącznie jej bezpośrednio do akumulatora, wolałbym żeby miała prąd tylko jak motocykl jest włączony, ale ja nigdy niczego mechanicznego nie ogarniałem więc każdy szczegół to wyzwanie. Ale podoba mi się to, że da się konstrukcję tego motocyjka zrozumieć - naprawdę jest przez to fajniejszy Smile.

A na kursie mam nadzieję że mnie nauczą poprawnej techniki. No i może poprawią moje zmienianie biegów - w trasie no problem, ale w mieście, przy niespodziewanym hamowaniu na żółtym nie ogarniam jednoczesnego zbijania biegów - najpierw hamowanie, a biegi zbijam już stojąc na czerwonym.


To i tak cud nad cudy, że udaje ci się np z piątki zjechać do N stojąc w miejscu, to w motocyklach praktycznie niespotykane (proste zęby w skrzyni i brak synchronizatorów). Jeśli myślisz o trasie to 500cm to jest minimum żeby na szosie myknąć tira bez planowania w kalendarzu a i na autostradzie utrzymasz te 140kmh, może nie będzie fajnie ale wytrzyma. Jeśli zaś na autostradzie chcesz wyprzedzać tych co jadą 120kmh to już 650 lub więcej. Smile
W skrócie, po pierwsze Daelimy są wysilone bardzo a od 90kmh moc względem oporów powietrza spada geometrycznie i żeby lecieć 160kmh to musisz mieć to 60KM i darować sobie przyspieszanie bo raczej będzie już ten sześćdziesięcio konny motór raczej leniwie przyspieszał. Pomyśl w przód, bo mocy i tak braknie. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Pią 16:21, 18 Sty 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
haqqax
Support



Dołączył: 27 Maj 2018
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:46, 20 Sty 2019    Temat postu:

Rushrod napisał:
To i tak cud nad cudy, że udaje ci się np z piątki zjechać do N stojąc w miejscu


Nie wiem, czy robię to poprawnie (wypracowane doświadczalnie), ale moim zdaniem to bardzo łatwe Smile
Trzymam sprzęgło, bieg w dół, lekko popuszczam sprzęgło, ale delikatnie, tak żeby motocykl zasprzęlił ale nie ruszył i znowu mogę zbić jeden w dół Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez haqqax dnia Nie 23:47, 20 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3443
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:05, 21 Sty 2019    Temat postu:

haqqax napisał:
Rushrod napisał:
To i tak cud nad cudy, że udaje ci się np z piątki zjechać do N stojąc w miejscu


Nie wiem, czy robię to poprawnie (wypracowane doświadczalnie), ale moim zdaniem to bardzo łatwe Smile
Trzymam sprzęgło, bieg w dół, lekko popuszczam sprzęgło, ale delikatnie, tak żeby motocykl zasprzęlił ale nie ruszył i znowu mogę zbić jeden w dół Smile


A w ten sposob to tak, wykonalne, myslalem ze dusisz sprzeglo i jedziesz do N bez popuszczania go. Smile Tak to jak najbardziej. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Technika jazdy - przemyślenia, rady Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin