Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Seat Arosa 1.4 tdi - problem
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Inne marki, inne pojazdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:24, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Witaj seequs. Sprawdź, jeszcze dwie rzeczy, a nawet 3. Po pierwsze czy podczas tankowania ktoś nie zalał całego przewodu odpowietrzającego lub czy czasem zbiornik nie został zassany. Po drugie jeżeli z tym jest wszystko ok to proponuję wyciągnąć cały wlew paliwa i sprawdzić drożność zaworu odpowietrzania a po trzecie sprawdzić wiązkę przewodów pod akumulatorem....... czasem tam były problemy. Jeżeli potrzebujesz jakich instrukcji albo schematów to podan nr VIN. Kolega na program ELSA to coś spróbuje ustalić........Poza tym masz też przekaźnik pompy paliwa, być może tam jest problem. przekażniki są nad skrzynką bezpieczników.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:56, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Adam, kabel podepnę pod okablowanie starych ledów (które przy okazji wywalę), czyli światła, masa i stacyjka.

Daniel, wlew sprawdzony, odpowietrzenie działa na 100%. Odnośnie pozostałych spraw, przekaźnik był wymieniany na nowy. Mam nadzieję, że nie tak, jak w którymś odcinku "Będzie Pan zadowolony", że wzięli byle jaki, przerobili kostkę i niby działa - dziś to jeszcze sprawdzę.

VIN



Bonus 1



Kostka, która sobie leży, zawinięta była w okolicach filtra paliwa - kiedy i który mechanik ją odpiął i dlaczego - nie mam pojęcia. Nie wiem też gdzie powinna być podłączona oryginalnie.

Bonus 2



A to to już jest zwykłe skurwysyństwo. Któryś nadciął izolację. Nawet się nie przyznał - zawinął taśmą. Dziś odkleiłem tą taśmę, żeby zobaczyć co tam jest. Zabić to za mało.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 10:58, 24 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:41, 24 Wrz 2016    Temat postu:

A pokaż jakie ma pina ta kostka i gdzie leży w silniku może znajdziemy do czego ma być.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:53, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Proszę Cię bardzo:



A odnośnie samego samej pompy paliwa, po podłączeniu zewnętrznego zasilania działa, a zresztą tu za 3 minuty będzie filmik https://youtu.be/8QMA2YUBBFs


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 11:54, 24 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:18, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Ta kostka jak widzę bedzie albo od czujnika wody w filtrze albo od zbiorniczka wyrównawczego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:18, 24 Wrz 2016    Temat postu:

A silnik działa jak jest podłączona pompa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:58, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Nie mam wolnego pinu ani przy filtrze ani przy zbiorniku - w ogóle nie widzę wolnego pinu więc tym bardziej zastanawiam się skąd ta kostka jest.

Odnośnie pompy - właśnie zrobiłem mały test drive. Po odpaleniu silnika na wtyczce normalnego zasilania nie przejechałem 300 metrów i zgasł. Wypiąłem ją, podłączyłem zewnętrzne aku i przejechałem 10 km zupełnie bez żadnego problemu.

Tak więc zasilanie pompy na 100% leży. Czeka mnie grzebanie w kabelkach. Póki co czy nie ma żadnego zwarcia na linii pompa - bezpieczniki.

Tylko dlaczego tego żaden mechanik wcześniej nie sprawdził?!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:52, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Wiesz co, rozmawiałem przed chwilka z kolega z serwisu Seata i powiedział mi ze jego zdaniem problem jest z przekaźnikiem pompy paliwa. Albo poprostu Ci go nie wymienili albo założyli uszkodzony. Kolega mówił ze często upadały sie tam styki. Jak będę miał chwilkę to podjade do niego i sprawdzimy który to po nr VIN. Dam znać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:53, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Zakładam, że to ten, który mam na biurku. Wyglądał na świeży, więc go wyciągnąłem i sprawdziłem w sieci po nabitym numerze części



Wymieniony był pół roku temu - i wtedy jego wymiana (jak widać na oryginał) zupełnie nie pomogła Sad

Nie wiem co dalej. Da się jakoś podłączyć to moje zewnętrzne aku pod bezpiecznik, żeby zobaczyć czy na tym odcinku bezpiecznik - kostka zasilająca wszystko gra?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:12, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Średnio, nie wiesz w jakich warunkach odpala się pompa (to chyba zależy od ciśnienia)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:30, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Niektóre filtry mają czujnik i dlatego jest tam ta kostka. Widocznie twój seacik go nie ma. Instalacja jest uniwersalna do kilku modeli i dlatego ona tam jest. Już wiem że pompa działa prawidłowo (po filmiku na YT). Teraz sprawdź piny pod przekaźnikiem pompy paliwa. Sprawdź czy prąd zasilający jest prawidłowy. Jeśli nie to problem jest po stronie zasilania przekaźnika. Następnie jeśli prąd będzie zrób zworkę do kabla biegnącego do pompy i sprawdź czy przechodzi prąd. Daj znać co wyszło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:43, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Skoro to zasilanie padło, to chyba najszybciej będzie podciągnąć nowe zasilanie i już.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:44, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Adamo, tylko jak zmierzyć to napięcie na pinach? Wyciągnąć przekaźnik i przykładać miernik (o ile uda mi się go tam w ogóle wcisnąć) kolejno do wszystkich 4 gniazd? Czy może wiesz między którymi powinno pojawić się napięcie? (sporo ułatwiłbyś mi życie Wink)

Druga sprawa mierzyć tylko na przekręconym zapłonie, czy w ogóle na wyłączonym? Bez tego przekaźnika nie odpali Smile

Bkrukl, właśnie gdybym mógł pociągnąć napięcie bezpośrednio ze stacyjki to już dawno bym to zrobił. Tylko tam pojawia się ten pieprzony przekaźnik, dzięki któremu pompa nie dostaje tak po dupie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 20:46, 24 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:42, 24 Wrz 2016    Temat postu:

A jakie masz kolory kabli na tej wtyczce? Zwykle jest tak ze czarny to minus, a czerwony to plus. Zolty to czesto jakies sterowanie ze stacyjki. Napiecie mozesz chyba tez mierzyc tak ze masa auta to minus a w piny przykladac plus. Lub miernik ustawic na sprawdzanie polaczenia, znalezc gdzie przewody od pompy maja poczatek i sprawdzac kazdy kabelek oddzielnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:37, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Moim zdaniem powinieneś przede wszystkim zdjąć szary plastik z przekaźnika i sprawdzić czy nie sa w nim powypalane styki. Po drugie sprawdzić kontrolka zasilanie na przekaźnik, tzn dwie "grube" nóżki to zasilanie a masa to jakakolwiek śruba w aucie. Zasilanie sprawdzasz przy załączonym zapłonie. Może być tak że piny pod przekaźnikiem sie wysuwają i nie ma dokładnego styku. Podaj mi proszę swój mail to jutro podeśle Tobie schematy elektryczne żeby ewentualnie wiedzieć co i gdzie szukać. I jeszcze jedno pytanie. Czy nie masz jeszcze np problemów z załączaniem radia? Bo być może uwalona jest kostka stacyjki i nie ma sterowania plusem po zapłonie? Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 5:56, 25 Wrz 2016    Temat postu:

Muszę jakoś przedłużyć kabelkiem te grube piny - jest tak ciasno, że nie jestem w stanie włożyć tam mojego miernika... Smile

Przekaźnik za chwilkę rozbiorę - zobaczę co w nim słychać. I za chwilę pójdę też zmierzyć wartości.

Jeśli chodzi o stacyjkę i radio to faktycznie jest mały problem, wcześniej jak gasiłem auto to do momentu wyciągnięcia kluczyka radio grało (na zgaszonym zapłonie). Teraz też gra, ale wystarczy delikatnie ruszyć kluczyć (czyli nawet nie wyciągać) i radio się wyłącza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Nie 6:04, 25 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:39, 25 Wrz 2016    Temat postu:

Odnośnie samego przekaźnika - nie wygląda on w żaden sposób na przepalony:



A jeśli chodzi o pomiary na pinach to sprawa wygląda tak:



I teraz pytanie, czy to normalne, że jeden pin pokazuje jednocześnie napięcie i połączenie z masą?

EDIT: Te same wartości są pokazywane obojętnie czy włączony jest zapłon czy zupełnie nie ma kluczyka w stacyjce.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Nie 8:56, 25 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:21, 25 Wrz 2016    Temat postu:

No właśnie nie wiem czy problem nie będzie z kostką stacyjki. Generalnie pompa jest zaliczana na chwilę po otwarciu drzwi a później po przeliczeniu kluczyka dostaje plus po stacyjce. Także nie wiem czy tu pies nie jest pogrzebany..... Ale jak tylko kolega będzie "w stanie uzywalnosci" po wczorajszych imieninach to zaraz dam znac co i jak i jak jest z tymi pomiarami które zrobiłeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:15, 25 Wrz 2016    Temat postu:

Mam już schematy ale nie wiem jak je dołączyć. Generalnie jest tak, że na zacsku 30 przekaźnika powinien być stały plus a na zacisku 86 przekaźnika musi być plus po zapłonie. Numeracje zacisków masz na dolnej płytce przekaźnika. Jeżeli nie ma zasilania po zapłonie to uszkodzona jest kostka stacyjki a to sie zdarza dość często. Czy jak włączasz zapłon to zapala sie kontrolka świec żarowych?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:41, 25 Wrz 2016    Temat postu:

Na 30 jest stały plus. Nie mam 86, mam 85 (wąski) i 87 (zwykły, taki jak 30). Na tych dwóch nie ma zasilania po zapłonie. Czyli kostka stacyjki?

Kontrolka świec działa. Z nią nigdy nie miałem problemów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Nie 14:51, 25 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:08, 25 Wrz 2016    Temat postu:

No z tego wyglada że tak właśnie jest. Z tego co mówił kolega to na tym drugim pinie powinien być plus po zapłonie. Jeżeli nie ma to jak skończy sie paliwo w filtrze to auto gaśnie. W Ibizie mojej żony było podobnie. Auto czasem nie odpalało i były właśnie problemy z radiem. Kolega kazał wymienić kostkę stacyjki i auto śmiga do dziś z tego co wiem od nowego właściciela.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:09, 25 Wrz 2016    Temat postu:

Siemka. Widzę że już problem rozwiązany Smile
No to fajnie. Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AdamM71 dnia Nie 18:01, 25 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:41, 25 Wrz 2016    Temat postu:

Adamo, póki co bez hura optymizmu Wink Już nie raz wydawało się, że to już to, a jednak za każdym razem problem pozostawał. Trzeba zrobić testy.

A tak w ogóle: oryginał kostki w aso 150 zł, zamiennik na allegro 17,84 z dostawą... . Ładna przebitka, do testów oczywiście biorę zamiennik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:23, 25 Wrz 2016    Temat postu:

I na jazde tez zamiennik wystarczy. Moze to nie byc kostka a np kabelek, ale to sprawdzisz dopiero jesli wymiana kostki nie zadziala. Aso zdziera bo to aso Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:39, 25 Wrz 2016    Temat postu:

Ja za 27 zł kupiłem niby zamiennik ale to był oryginał ze zeszlifowanym numerem oryginału!!!!! Szczerze to niektóre części w ASO Seat są oderwane od rzeczywistości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:03, 25 Wrz 2016    Temat postu:

Nie tylko w seat aso. Renault czy kia jest to samo. Normalka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 5:03, 26 Wrz 2016    Temat postu:

No niby jest tak jak mówisz. Ja pracuje w ASO BMW to u nas wogóle jest jakaś paranoja...... No ale żeby na takiej kostce do starszych modeli było 5-krotne przebicie to jest masakra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:46, 26 Wrz 2016    Temat postu:

Kostkę już mam. Dziś wieczorem patrzyłem na jej montaż. Masakra... czeka mnie demontaż połowy kokpitu, jak całej kierownicy (choć ponoć do tego trzeba mieć specjalny ściągacz do wieloklinów) Inna opcja to wyciągnięcie całego drążka. Na chwilę obecną nie wiem, jak się do tego zabrać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:02, 26 Wrz 2016    Temat postu:

A np wyciagnac fotel i polozyc sie na podlodze auta?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:13, 26 Wrz 2016    Temat postu:

Tam jest taka mała śrubka, do której dostęp jest tylko po ściągnięciu całej stacyjki.

PS. https://youtu.be/W4b4P4l7_Hg Hahahaha - internet jak zawsze dobrze radzi Smile A sama śrubka jest widoczna w 3:16.

Trzeba przyznać, nietypowe rozwiązanie problemu, ale za to bardzo skuteczne Twisted Evil A oczywiście w ramach bonusu jak już się uporam z rozebraniem wszystkiego to na samej stacyjce mam śrubę zrywaną. Czyli znów przecinak i młotek pójdą w ruch...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Pon 21:10, 26 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:15, 26 Wrz 2016    Temat postu:

Za wiele nie trzeba rozbierać. Napewno trzeba zdjąć kierownice i osłony przełączników. Potem same przełączniki trzeba tez odkręcić i zdjąć. A, i z tego co pamietam to jeszcze plastikowa osłonę zegarów trzeba odkręcić. Zostaje taka tulejka ze sprężyna. No i tu przydał by sie mały ściągacz dwuramienny. Ta tulejka mocno nie siedzi ale tez sama nie zejdzie. Następnie zostaje obudowa stacyjki. Jest przykręcona bodajże od spodu jedna śrubka na imbus, chyba 6 mm. Jeżeli to odkręcisz to wtedy wkładasz kluczyk do stacyjki i odblokowujesz blokadę i trzeba energicznie szarpnąć do siebie cała obudowę stacyjki. Powinna wyją bez problemów. Wtedy dołączasz kostkę stacyjki i od wewnątrz odkręcisz śrubkę na wkrętak krzyżowy i demontujesz kostkę. Wszystko składasz w odwrotnej kolejności. Jeżeli masz AirBag to oczywiście odlaczasz aku. Poduszka jest przykręcona dwiema śrubkami od strony deski.
Możesz tez zrobic to szybciej. Zdjąć osłonki przełączników i odłączyć złącze od kostki stacyjki (da sie to zrobic). Potem do tego złącza dajesz nowa kostkę, włączasz zapłon normalnie kluczykiem ( ze względu na immobilizer) a śrubokrętem płaskim w nowej kostce stacyjki poprostu odpalasz samochód. Mozna w taki sposób sprawdzić czy moja diagnoza jest słuszna i czy wszystko
działa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Daniel dnia Pon 21:23, 26 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:30, 26 Wrz 2016    Temat postu:

Daniel, prawie nałożyły nam się posty Smile

Tak, da się wyciągnąć sam wtyk - pomysł z takim testem jest dobry Smile A odnośnie demontaży od strony kierownicy - nie ma szans, nie mam ściągacza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:50, 26 Wrz 2016    Temat postu:

To jeżeli możesz to sprawdź chociaż z nowa kostka czy wszystko bedzie grało. Bo jak nie to szkoda rozbierania. A jeżeli bedzie git to wtedy bedzie trzeba wymyślać cos żeby to ogarnąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:38, 27 Wrz 2016    Temat postu:

No niestety, nic się nie zmieniło. Dalej jest stałe napięcie na pinie 30, a pin 87 tylko masa ehh

Chyba, że może sam pomiar robię źle: podpiąłem nową kostkę, włożyłem i przekręciłem kluczyk w pozycji zapłonu a samą kostkę przekręciłem śrubokrętem.

Na przekaźniku jest jakiś mały schemat, który mi jako laikowi w tym temacie nic nie mówi. Coś pomoże, jak wrzucę jego zdjęcie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:31, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Na przekaźniku jest schemat przekaźnika

Na 30 powinno być napięcie to te co idzie po wzbudzeniu do pompy.
Możesz zmostkować kabelkiem pin 87 i 30 i pompa powinna chodzić.
Albo jak się boisz to wsadź rozebrany przekaźnik i go ręką wzbudź i zobacz czy pompa reaguje.
Teraz pytanie co wzbudza owy przekaźnik czyli pin 86?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:38, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Styknij na krótko miernikiem ustawionym na pomiar prądu piny 87 i 30 a później 87a i 30 i powiedz nam ile tam prądu płynie oraz czy pompa po takim zabiegu chodzi, nie bój się iskier Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:01, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Panowie, a tak wracając do zupełnych podstaw elektryki:

Czy normalne jest, że w tym pinie zasilającym (30) jak mierze kontrolką to pokazuje się napięcie (czyli +), następnie w tym samym pine przełączam kontrolkę na sprawdzenie masy (czyli -), dotykam drugą częścią kontrolki w obojętnie jaką część karoserii i kontrolka sprawdzająca połączenie zaczyna się świecić. Plus i minus w jednym pinie?

Zupełnie się nie znam, ale wykonując ten sam test na klemie + od aku, dotykając tą samą kontrolką w obojętnie jaką śrubę połączenia oczywiście nie ma (czyli kontrolka sprawdzająca nie świeci).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 8:56, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:10, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Nie wiem jakiej kontrolki używasz. Zapewne jakiejś z diodą. Najlepsza kontrolka z żarówką albo żarówka. Wtedy bez problemu znajdziesz + Znaleźć minus w układzie będzie trudniej bo np na pinie 87 jest podłączony silnik przez który przechodzi masa i teoretycznie jakiś kontrolka pokaże że tam jest masa a to nie prawda. Podłącz żarówkę do styku 87 i 85 to piny wzbudzające przekaźnik. Żarówka powinna się zapalić w którymś momencie. Jeżeli tego nie zrobi to oznacza że gdzieś jest walnięte sterowanie przekaźnikiem. Ale niestety nie mam schematu i nie wiem co tym steruje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:07, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Stworzę jakiś miernik z żaróweczką, choć nie wiem czy to ma aż tak duże znaczenie. Ja używam takiego [link widoczny dla zalogowanych] Ale żaróweczkę i tak zrobię.

Schemacik z przekaźnika:



Po sprawdzeniu multimetrem (takim [link widoczny dla zalogowanych] ) między pinami o których pisał Jabb (czyli 30 i 87) – 12,3V między 87 i 85 cisza. 87a jak widać na powyższym schemacie nie ma.

Na starym aku z motocykla (11V) pompa spokojnie chodziła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:41, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Po pierwsze to nie sprawdza się testerem ciągłości jeśli występuje różnica potencjalow (napięcie) bo popsujesz sobie tester.
Według schematu zarówno na 87 i 85 powinno być 12v względem masy, 30 to właśnie masa. Sprawdź napięcie między 30 a masą, jeśli będzie 12 to się mylę.
87 i 30 to styki które zalaczaja Ci pompę więc pomiędzy nimi powinno być 12v, jeśli nie ma to problem nie jest w przekaźniku a w samym zasilaniu pompy.
Po podaniu napięcia na styki 85 i 30 przekaźnik powinien załapać, usłyszysz takie kliknięcie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:44, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Proste jak budowa przekaźnika.
Owy przekaźnik sterowany jest minusem na nodze 85. Po załączeniu daje plisa na nogę 87 z nogi 30. Podłącz żaróweczkę do nogi 85 i 30 (sterowanie przekaźnika) i sprawdź czy się zaświeca. Jak nie to tu leży przyczyna czyli w sterowaniu nogą 85 i jest to sterowanie minusowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:12, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Jabb, pod 30 jest zasilanie:



Foveon, na moim checku pomiędzy 85 i 30 dioda się zapala. Jestem w pracy i nie mam dostępu do warsztatu (gdzie pewnie znalazłbym jakąś żarówkę). Jak się zapali (a pewnie się zapali) to co dalej?

PS. Tylko dalej zastanawiam się dlaczego pin 30 poza zasilaniem pokazuje również obwód z masą... .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 11:10, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:58, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Zastanawiający jest ten pusty na górze pin.
Po pierwsz sprawdż czy jest napięcie na żarówce między 85 a 30. Jak jest to sukces sterowanie przekaźnika działa. Dalej musisz dojść czy 87 rzeczywiście idzie do pompy czyli musisz sprawdzić obwód między 87 a pompą miernikiem. Jak jest to musi działać. Jak nie to zobacz ty ten pin na górze przypadkiem nie idzie do pompy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:07, 27 Wrz 2016    Temat postu:

No tak, ale na schemacie go nie ma, na spodzie nie ma numerka (inne są opisane) w dodatku po ściągnięciu obudowy przekaźnika ten "pusty" wtyk jest przymocowany tylko do plastiku (z niczym się nie łączy). Więc zakładam, że pełni on tylko funkcję "trzymadełka".

Ok. 17 dam znać co z tą żarówką i obwodem pomiędzy 87 a wtyczką pompy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 12:08, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:37, 27 Wrz 2016    Temat postu:

A skąd wiesz że masz właściwy przekaźnik. Nie sugeruj się schematem na przekaźniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:56, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Foveon, kilka postów temu wrzuciłem zdjęcie z numerem producenta 1J0 906 381 A, przekaźnik jest oryginalny, wymieniony może pół roku temu. Opis części masz tu [link widoczny dla zalogowanych]

Czyli jak widzisz jest to standardowy przekaźnik odpowiedzialny za pompę paliwa, świece żarowe i rozrusznik w grupie VAG.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:03, 27 Wrz 2016    Temat postu:

To na grzyba masz złączkę nie podłączoną, może ktoś kombinował. Wpadnij do mnie to poszukamy co jest grane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:00, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Dobra jestem po testach, wnioski:

- wtyczka pompy, a dokładniej dwa przewody zółto-czerwony (+) i brązowy (-) po zapłonie nie zapalają żarówki

Po wyciągnięciu przekaźnika:

- gniazdo pinu 30 i pinu 85 po zapłonie zapala żarówkę
- gniazdo pinu 85 po zapłonie tworzy obwód minusowy z wtyczką (przewodem brązowym).

I co teraz?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 15:54, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:09, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Czyli przekaźnik załącza się po zapłonie i podaje plus na nogę 87. Teraz z nogi 87 powinien ten plus powędrować do pompy. Sprawdź połączenie nogi 87 z pompą. Jak nie ma przejścia to sprawdź czy przypadkiem ten zapasowy pin nie ma połączenia z pompą. A jak oba nie mają to pociągnij kabel od 97 do pompy a drugi od pompy do masy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:13, 27 Wrz 2016    Temat postu:

87 tworzy obwód z kablem brązowym na wtyczce obojętnie czy jest zapłon czy go nie ma.

Co ciekawe nic nie tworzy obwodu z przewodem żółto-czerwonym, tak powinno być?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 16:16, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:17, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Zaraz ale coś mi to nie gra.
Na schemacie przekaźnika są 3 wyjścia a na przekaźniku są 4?
Coś przegapiłem po co jest ten mały pin w przekaźniku. Coś nie tak.
Pokaż jak możesz otwarty przekaźnik z góry i od spodu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:30, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Gdyby wszystko grało to i pewnie pompa by chodziła Smile Zdjęcia w galerii http://www.125daelim.fora.pl/viewimage.php?i=1665

EDIT - Foveon to jest ten pusty, od boku na zdjęciu widać że nie jest z niczym połączony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 16:32, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:49, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Jeżu zgłupiałem.
Które piny są podpięte do cewki? powinien być 30 i 85
A ten pusty w przekaźniku nie opisany jest pusty?
87 zapina się w momencie kiedy włącza się elektromagnes? Ale jak elektromagnes przyciąga miedzianą płytkę?!
Sprawdzałeś w aucie rozebrany przekaźnik? Po włączeniu zapłonu zwiera się widać to?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Wto 16:48, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:58, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Weź wywal przekaźnik i połącz drutem pin 30 i 87 czyli tak jak by zapioł się przekaźnik. Jak pompa nie zadziała to nie ma przejścia między 87 a pompą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:20, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Wywalenie przekaźnika i wstawienie drutu nic nie dało. Po zapłonie na chwilę pojawia się napięcie 0,1 V Confused

EDIT: Jak jest włożony przekaznik to po zapłonie na chwilę pojawia się 0,4 V.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 17:30, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:54, 27 Wrz 2016    Temat postu:

A może wszyscy się uspokojcie na chwilę?
Nie przyciąga miedzianej płytki tylko rdzeń który jest połączony ze stykiem.
Pomiędzy 85 a 30 masz mieć 12v w momencie kiedy pompa normalnie byłaby włączona. Jeśli nie masz tam 12v to coś z zasilaniem PRZEKAŹNIKA bądź jego sterowaniem jest nie teges, sprawdź bezpieczniki kostki w ostateczności kable.
Pomiędzy 87 a 30 w momencie włączenia przekaźnika ma być w okolicach 0v, w momencie wyłączenia ma być 12v, jesli nigdy się nie pojawia to zasilanie pompy jest be, znowu bezpieczniki kostki kable.
Jeśli cały czas jest 12v, niezależnie czy przekaźnik włączony czy nie to wina przekaźnika, jeśli cały czas 0v to znowu zasilanie pompy LUB przekaźnik.
Nie sprawdzaj żadnego podłączenia do masy jak mas napięcie! Po pierwsze ryzyko popsucia sprzętu po drugie fałszywe pomiary.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:36, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Jabb, nie podam Ci wartości jakie powinny być, kiedy "pompa powinna być normalnie włączona" - gdzieś już wcześniej w tym temacie było powiedziane, że przekaźnik puszcza tylko sygnał w momencie przekręcenia zapłonu, a potem do czasu odpalenia pompa jest w stanie spoczynku. Czyli powinna działać dopiero po pełnym odpaleniu. Problem z pomiarem wynika z tego, że odpalenie wymaga włożenia przekaźnika, a włożenie przekaźnika blokuje dostęp do pinów.

Mogę podawać wartości bez zapłonu, po zapłonie, a po odpaleniu tylko na kostce zasilającej pompę. Tylko potrzebuję info co mam mierzyć, żeby dojść do tego co jest walnięte.

Bezpiecznik był sprawdzony w pierwszej kolejności.

Odnośnie urządzenia - no nie irytuj się już tak, od dziś mam już fachową żaróweczkę Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 19:37, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:56, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Nie irytuje! Smile
Możesz zrobić taki myk że kupujesz w elektrycznym złączki męskie i żeńskie, zarabiasz je na przewodach, męskie wchodzą we wtyczkę a żeńskie na przekaźnik i masz elegancko dostęp do przekaźnika 24/7


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:12, 28 Wrz 2016    Temat postu:

seequs czy dobrze rozumiem że przekaźnik się załącza czy nie? Nie podawaj wartości tylko czy załącza styki czy nie.
Bo pisałeś że jak dasz żarówkę na styk 30 i 85 to się świeci. Czyli rozumiem że przekaźnik działa (zwiera styk) jak przekręcisz stacyjkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:19, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Słyszę kliknięcie na przekaźniku więc podejrzewam, że się załącza. Dokładniej nie mogę powiedzieć - przekaźnik jest głęboko w desce, jak włożę go bez obudowy to mogę go już nie wyciągnąć (nie chcę łapać za cewkę, żeby jej nie uszkodzić).

Zrobię taką przedłużkę o której wspomniał Jabb (tylko muszę kupić końcówki). Wtedy będę mógł powiedzieć więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Inne marki, inne pojazdy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin