Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Seat Arosa 1.4 tdi - problem
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Inne marki, inne pojazdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:15, 26 Wrz 2016    Temat postu:

Za wiele nie trzeba rozbierać. Napewno trzeba zdjąć kierownice i osłony przełączników. Potem same przełączniki trzeba tez odkręcić i zdjąć. A, i z tego co pamietam to jeszcze plastikowa osłonę zegarów trzeba odkręcić. Zostaje taka tulejka ze sprężyna. No i tu przydał by sie mały ściągacz dwuramienny. Ta tulejka mocno nie siedzi ale tez sama nie zejdzie. Następnie zostaje obudowa stacyjki. Jest przykręcona bodajże od spodu jedna śrubka na imbus, chyba 6 mm. Jeżeli to odkręcisz to wtedy wkładasz kluczyk do stacyjki i odblokowujesz blokadę i trzeba energicznie szarpnąć do siebie cała obudowę stacyjki. Powinna wyją bez problemów. Wtedy dołączasz kostkę stacyjki i od wewnątrz odkręcisz śrubkę na wkrętak krzyżowy i demontujesz kostkę. Wszystko składasz w odwrotnej kolejności. Jeżeli masz AirBag to oczywiście odlaczasz aku. Poduszka jest przykręcona dwiema śrubkami od strony deski.
Możesz tez zrobic to szybciej. Zdjąć osłonki przełączników i odłączyć złącze od kostki stacyjki (da sie to zrobic). Potem do tego złącza dajesz nowa kostkę, włączasz zapłon normalnie kluczykiem ( ze względu na immobilizer) a śrubokrętem płaskim w nowej kostce stacyjki poprostu odpalasz samochód. Mozna w taki sposób sprawdzić czy moja diagnoza jest słuszna i czy wszystko
działa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Daniel dnia Pon 21:23, 26 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:30, 26 Wrz 2016    Temat postu:

Daniel, prawie nałożyły nam się posty Smile

Tak, da się wyciągnąć sam wtyk - pomysł z takim testem jest dobry Smile A odnośnie demontaży od strony kierownicy - nie ma szans, nie mam ściągacza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:50, 26 Wrz 2016    Temat postu:

To jeżeli możesz to sprawdź chociaż z nowa kostka czy wszystko bedzie grało. Bo jak nie to szkoda rozbierania. A jeżeli bedzie git to wtedy bedzie trzeba wymyślać cos żeby to ogarnąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:38, 27 Wrz 2016    Temat postu:

No niestety, nic się nie zmieniło. Dalej jest stałe napięcie na pinie 30, a pin 87 tylko masa ehh

Chyba, że może sam pomiar robię źle: podpiąłem nową kostkę, włożyłem i przekręciłem kluczyk w pozycji zapłonu a samą kostkę przekręciłem śrubokrętem.

Na przekaźniku jest jakiś mały schemat, który mi jako laikowi w tym temacie nic nie mówi. Coś pomoże, jak wrzucę jego zdjęcie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:31, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Na przekaźniku jest schemat przekaźnika

Na 30 powinno być napięcie to te co idzie po wzbudzeniu do pompy.
Możesz zmostkować kabelkiem pin 87 i 30 i pompa powinna chodzić.
Albo jak się boisz to wsadź rozebrany przekaźnik i go ręką wzbudź i zobacz czy pompa reaguje.
Teraz pytanie co wzbudza owy przekaźnik czyli pin 86?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:38, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Styknij na krótko miernikiem ustawionym na pomiar prądu piny 87 i 30 a później 87a i 30 i powiedz nam ile tam prądu płynie oraz czy pompa po takim zabiegu chodzi, nie bój się iskier Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:01, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Panowie, a tak wracając do zupełnych podstaw elektryki:

Czy normalne jest, że w tym pinie zasilającym (30) jak mierze kontrolką to pokazuje się napięcie (czyli +), następnie w tym samym pine przełączam kontrolkę na sprawdzenie masy (czyli -), dotykam drugą częścią kontrolki w obojętnie jaką część karoserii i kontrolka sprawdzająca połączenie zaczyna się świecić. Plus i minus w jednym pinie?

Zupełnie się nie znam, ale wykonując ten sam test na klemie + od aku, dotykając tą samą kontrolką w obojętnie jaką śrubę połączenia oczywiście nie ma (czyli kontrolka sprawdzająca nie świeci).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 8:56, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:10, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Nie wiem jakiej kontrolki używasz. Zapewne jakiejś z diodą. Najlepsza kontrolka z żarówką albo żarówka. Wtedy bez problemu znajdziesz + Znaleźć minus w układzie będzie trudniej bo np na pinie 87 jest podłączony silnik przez który przechodzi masa i teoretycznie jakiś kontrolka pokaże że tam jest masa a to nie prawda. Podłącz żarówkę do styku 87 i 85 to piny wzbudzające przekaźnik. Żarówka powinna się zapalić w którymś momencie. Jeżeli tego nie zrobi to oznacza że gdzieś jest walnięte sterowanie przekaźnikiem. Ale niestety nie mam schematu i nie wiem co tym steruje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:07, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Stworzę jakiś miernik z żaróweczką, choć nie wiem czy to ma aż tak duże znaczenie. Ja używam takiego [link widoczny dla zalogowanych] Ale żaróweczkę i tak zrobię.

Schemacik z przekaźnika:



Po sprawdzeniu multimetrem (takim [link widoczny dla zalogowanych] ) między pinami o których pisał Jabb (czyli 30 i 87) – 12,3V między 87 i 85 cisza. 87a jak widać na powyższym schemacie nie ma.

Na starym aku z motocykla (11V) pompa spokojnie chodziła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:41, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Po pierwsze to nie sprawdza się testerem ciągłości jeśli występuje różnica potencjalow (napięcie) bo popsujesz sobie tester.
Według schematu zarówno na 87 i 85 powinno być 12v względem masy, 30 to właśnie masa. Sprawdź napięcie między 30 a masą, jeśli będzie 12 to się mylę.
87 i 30 to styki które zalaczaja Ci pompę więc pomiędzy nimi powinno być 12v, jeśli nie ma to problem nie jest w przekaźniku a w samym zasilaniu pompy.
Po podaniu napięcia na styki 85 i 30 przekaźnik powinien załapać, usłyszysz takie kliknięcie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:44, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Proste jak budowa przekaźnika.
Owy przekaźnik sterowany jest minusem na nodze 85. Po załączeniu daje plisa na nogę 87 z nogi 30. Podłącz żaróweczkę do nogi 85 i 30 (sterowanie przekaźnika) i sprawdź czy się zaświeca. Jak nie to tu leży przyczyna czyli w sterowaniu nogą 85 i jest to sterowanie minusowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:12, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Jabb, pod 30 jest zasilanie:



Foveon, na moim checku pomiędzy 85 i 30 dioda się zapala. Jestem w pracy i nie mam dostępu do warsztatu (gdzie pewnie znalazłbym jakąś żarówkę). Jak się zapali (a pewnie się zapali) to co dalej?

PS. Tylko dalej zastanawiam się dlaczego pin 30 poza zasilaniem pokazuje również obwód z masą... .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 11:10, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:58, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Zastanawiający jest ten pusty na górze pin.
Po pierwsz sprawdż czy jest napięcie na żarówce między 85 a 30. Jak jest to sukces sterowanie przekaźnika działa. Dalej musisz dojść czy 87 rzeczywiście idzie do pompy czyli musisz sprawdzić obwód między 87 a pompą miernikiem. Jak jest to musi działać. Jak nie to zobacz ty ten pin na górze przypadkiem nie idzie do pompy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:07, 27 Wrz 2016    Temat postu:

No tak, ale na schemacie go nie ma, na spodzie nie ma numerka (inne są opisane) w dodatku po ściągnięciu obudowy przekaźnika ten "pusty" wtyk jest przymocowany tylko do plastiku (z niczym się nie łączy). Więc zakładam, że pełni on tylko funkcję "trzymadełka".

Ok. 17 dam znać co z tą żarówką i obwodem pomiędzy 87 a wtyczką pompy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 12:08, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:37, 27 Wrz 2016    Temat postu:

A skąd wiesz że masz właściwy przekaźnik. Nie sugeruj się schematem na przekaźniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:56, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Foveon, kilka postów temu wrzuciłem zdjęcie z numerem producenta 1J0 906 381 A, przekaźnik jest oryginalny, wymieniony może pół roku temu. Opis części masz tu [link widoczny dla zalogowanych]

Czyli jak widzisz jest to standardowy przekaźnik odpowiedzialny za pompę paliwa, świece żarowe i rozrusznik w grupie VAG.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:03, 27 Wrz 2016    Temat postu:

To na grzyba masz złączkę nie podłączoną, może ktoś kombinował. Wpadnij do mnie to poszukamy co jest grane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:00, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Dobra jestem po testach, wnioski:

- wtyczka pompy, a dokładniej dwa przewody zółto-czerwony (+) i brązowy (-) po zapłonie nie zapalają żarówki

Po wyciągnięciu przekaźnika:

- gniazdo pinu 30 i pinu 85 po zapłonie zapala żarówkę
- gniazdo pinu 85 po zapłonie tworzy obwód minusowy z wtyczką (przewodem brązowym).

I co teraz?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 15:54, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:09, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Czyli przekaźnik załącza się po zapłonie i podaje plus na nogę 87. Teraz z nogi 87 powinien ten plus powędrować do pompy. Sprawdź połączenie nogi 87 z pompą. Jak nie ma przejścia to sprawdź czy przypadkiem ten zapasowy pin nie ma połączenia z pompą. A jak oba nie mają to pociągnij kabel od 97 do pompy a drugi od pompy do masy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:13, 27 Wrz 2016    Temat postu:

87 tworzy obwód z kablem brązowym na wtyczce obojętnie czy jest zapłon czy go nie ma.

Co ciekawe nic nie tworzy obwodu z przewodem żółto-czerwonym, tak powinno być?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 16:16, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:17, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Zaraz ale coś mi to nie gra.
Na schemacie przekaźnika są 3 wyjścia a na przekaźniku są 4?
Coś przegapiłem po co jest ten mały pin w przekaźniku. Coś nie tak.
Pokaż jak możesz otwarty przekaźnik z góry i od spodu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:30, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Gdyby wszystko grało to i pewnie pompa by chodziła Smile Zdjęcia w galerii http://www.125daelim.fora.pl/viewimage.php?i=1665

EDIT - Foveon to jest ten pusty, od boku na zdjęciu widać że nie jest z niczym połączony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 16:32, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:49, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Jeżu zgłupiałem.
Które piny są podpięte do cewki? powinien być 30 i 85
A ten pusty w przekaźniku nie opisany jest pusty?
87 zapina się w momencie kiedy włącza się elektromagnes? Ale jak elektromagnes przyciąga miedzianą płytkę?!
Sprawdzałeś w aucie rozebrany przekaźnik? Po włączeniu zapłonu zwiera się widać to?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Wto 16:48, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:58, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Weź wywal przekaźnik i połącz drutem pin 30 i 87 czyli tak jak by zapioł się przekaźnik. Jak pompa nie zadziała to nie ma przejścia między 87 a pompą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:20, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Wywalenie przekaźnika i wstawienie drutu nic nie dało. Po zapłonie na chwilę pojawia się napięcie 0,1 V Confused

EDIT: Jak jest włożony przekaznik to po zapłonie na chwilę pojawia się 0,4 V.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 17:30, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:54, 27 Wrz 2016    Temat postu:

A może wszyscy się uspokojcie na chwilę?
Nie przyciąga miedzianej płytki tylko rdzeń który jest połączony ze stykiem.
Pomiędzy 85 a 30 masz mieć 12v w momencie kiedy pompa normalnie byłaby włączona. Jeśli nie masz tam 12v to coś z zasilaniem PRZEKAŹNIKA bądź jego sterowaniem jest nie teges, sprawdź bezpieczniki kostki w ostateczności kable.
Pomiędzy 87 a 30 w momencie włączenia przekaźnika ma być w okolicach 0v, w momencie wyłączenia ma być 12v, jesli nigdy się nie pojawia to zasilanie pompy jest be, znowu bezpieczniki kostki kable.
Jeśli cały czas jest 12v, niezależnie czy przekaźnik włączony czy nie to wina przekaźnika, jeśli cały czas 0v to znowu zasilanie pompy LUB przekaźnik.
Nie sprawdzaj żadnego podłączenia do masy jak mas napięcie! Po pierwsze ryzyko popsucia sprzętu po drugie fałszywe pomiary.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:36, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Jabb, nie podam Ci wartości jakie powinny być, kiedy "pompa powinna być normalnie włączona" - gdzieś już wcześniej w tym temacie było powiedziane, że przekaźnik puszcza tylko sygnał w momencie przekręcenia zapłonu, a potem do czasu odpalenia pompa jest w stanie spoczynku. Czyli powinna działać dopiero po pełnym odpaleniu. Problem z pomiarem wynika z tego, że odpalenie wymaga włożenia przekaźnika, a włożenie przekaźnika blokuje dostęp do pinów.

Mogę podawać wartości bez zapłonu, po zapłonie, a po odpaleniu tylko na kostce zasilającej pompę. Tylko potrzebuję info co mam mierzyć, żeby dojść do tego co jest walnięte.

Bezpiecznik był sprawdzony w pierwszej kolejności.

Odnośnie urządzenia - no nie irytuj się już tak, od dziś mam już fachową żaróweczkę Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 19:37, 27 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:56, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Nie irytuje! Smile
Możesz zrobić taki myk że kupujesz w elektrycznym złączki męskie i żeńskie, zarabiasz je na przewodach, męskie wchodzą we wtyczkę a żeńskie na przekaźnik i masz elegancko dostęp do przekaźnika 24/7


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:12, 28 Wrz 2016    Temat postu:

seequs czy dobrze rozumiem że przekaźnik się załącza czy nie? Nie podawaj wartości tylko czy załącza styki czy nie.
Bo pisałeś że jak dasz żarówkę na styk 30 i 85 to się świeci. Czyli rozumiem że przekaźnik działa (zwiera styk) jak przekręcisz stacyjkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:19, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Słyszę kliknięcie na przekaźniku więc podejrzewam, że się załącza. Dokładniej nie mogę powiedzieć - przekaźnik jest głęboko w desce, jak włożę go bez obudowy to mogę go już nie wyciągnąć (nie chcę łapać za cewkę, żeby jej nie uszkodzić).

Zrobię taką przedłużkę o której wspomniał Jabb (tylko muszę kupić końcówki). Wtedy będę mógł powiedzieć więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:36, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Czyli nie ma przejścia między stykiem 87 a pompą. Sprawdź przejście czy kabel po drodze nie przetarł. Jak nie znajdziesz pociągnij nowy kabel i po sprawie. Sprawdź czy ten pusty styk to nie ten 87 może ktoś przez przypadek zamienił kable w kostce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:46, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Foveon - jeszcze tylko zasadnicza kwestia. we wtyczce pompy mam 4 przewody. Dwa cieniutkie są od pływaka - on działa i ich nie bierzemy pod uwagę. Pozostają dwa: gruby żółto-czerwony i cieńszy brązowy.

Który jest od czego i na którym sprawdzać połączenie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:55, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Na jednym albo drugim sprawdź przejście. Jak pompę podłączałeś bezpośredni do akumulatora, którymi kablami? Właśnie w tych co podłączyłeś powinien jeden być od przekaźnika a drugi od masy.
Podłącz gruby żółty zielony do żaróweczki a drugi koniec do masy gdzieś w samochodzie, zobacz czy świeci, jak nie to podłącz brązowy zamiast grubego i to samo, może masa się zgubiła na pompie.
A dalej miernik do pinu 87 i do grubego i sprawdź przejście, jak nie ma to do brązowego. Jak nie ma to spróbuj do tego w kostce pustego i tak samo. Jak nie ma to ciągnij nowy kabel.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:21, 28 Wrz 2016    Temat postu:

A może być tak że pompa ma masę na obudowie? Wtedy nie ma przewodu ale realnie połączenie istnieje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:22, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Teoretycznie tak ale jest zamontowana w plastikowym baku więc powinna mieć doprowadzoną masę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:25, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Po podłączeniu z żółto czerwonym i masą żaróweczka nie świeci.
Po podłączeniu z brązowym i masą żaróweczka nie świeci.

Dodatkowo brązowy tworzy obwód z masą i ma połączenie z pinem 87.

Żółto czerwony nie tworzy obwodu z żadnym pinem, ani z masą na karoserii. Więc to powinno być zasilanie. Czyli ten żółto czerwony jest pewnie gdzieś uwalony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:37, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Zobacz czy przy kostce masz gdzieś taki żółto czerwony przewód. Jeżeli wchodzi do 87 to gdzieś go przetarło po drodze. Puść kabel od 87 do pompy zamiast żółto czerwonego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:49, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Niestety wszystko jest zabudowane. Musiałbym się dobrać "od dupy strony" do gniazd przekaźników. Czyli czeka mnie dalsze rozbieranie kokpitu.

Rozumiem, że 87 powinno iść zasilanie, a masa? 87 ma właśnie połączenie z kablem masowym na kostce.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Śro 9:43, 28 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:02, 28 Wrz 2016    Temat postu:

87 idzie plus po włączeniu przekaźnika i ten plus idzie z 30.
Jeżeli 87 ma przejście do masy to znaczy że gdzieś jest przetarty kabel i dotyka masy albo masa przechodzi z pompy. Mierz instalacje na odłączonej pompie i bez przekaźnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:31, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Czyli jeśli brązowy nie ma mieć połączenia z 87 to z którym ma mieć? Kur... pogubiłem się już. Królestwo za schemat instalacji... .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:15, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Jeżeli brązowy ma połączenie z 87 to sukces. Powinno działać czyli żarówka do brązowego i masy. Ale pisałeś że nie działa. W takim razie klops. Gdzieś jest przebicie. Przyjedź do Oławy to podziałamy. Albo niech ktoś przyjedzie do strzelina w niedziele z tobą samochodem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:42, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Coś w końcu dorwałem, nie z Arosy, a z Lupo (bliźniak) nie z TDI a benzyniaka, ale wygląda podobnie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Niestety z niemieckiej strony, a to czego nie wiem i co mnie interesuje dotyczy (jest na trasie żółto-czerwonego i brązowego przewodu) zostało zapisane w schemacie jako:

A99 – Verbindung -1- (87), im Schalttafeelleitungsstrang
B109 – Masseverbindung, im Leitungsstrang Innenraum hinten links

Ale są to chyba uziemienia.

Foveon, to teraz już wszystko z kablami powinno być dla Ciebie jasne Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Śro 13:43, 28 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:07, 28 Wrz 2016    Temat postu:

No to wyraźnie widać że pompa podłączona jest do masy w tylniej wiązce (b109) a z drugiej strony przez bezpiecznik sb40 do przekaźnikado nogi 87. Tylko ten przekaźnik jest zupełnie inny niż masz Ty bo ma 7 wyjść. U Ciebie jest problem z drogą od przekaźnika (nogi 87) do pompy (złącze 1). Musisz to przeanalizować albo zrobić obejście.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:46, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Z przekaźnika z nogi 87 wychodzi kabel czerwono czarny i idzie do złącza A99, następnie do puchy z bezpiecznikami. Po bezpieczniku wychodzi jako napięcie żółto-czerwony prosto do pompy.

Czyli jeśli w bezpieczniku mam napięcie (a mam) to z tego wynika, że wystarczy jak sprawdzę co się dzieje z kablem po bezpieczniku aż do samej wtyczki zasilającej. Tak przynajmniej mi się wydaje Smile Ale byłoby dużo mniej roboty Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:12, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Dobrze myślisz. Zobacz od bezpiecznika do pompy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:45, 28 Wrz 2016    Temat postu:

No niestety nie jest tak kolorowo. Bezpiecznik nie ma połączenia z żółto-czerwonym. Za bezpiecznikiem nie ma tego koloru. Zamiast niego jest czerwony. Zacząłem iść od pompy wzdłuż kabla żółto-czerwonego. Doszedłem już daleko pod kokpit żeby znaleźć miejsce gdzie te kable są połączone, całość pracy utrudnia gruba taśma izolacyjna, którą dokładnie owinięta jest cała wiazka. Żeby dojść wyżej muszę demontować kokpit.

Wniosek - ktoś wcześniej już tam kiedyś musiał grzebać, zrobił jakieś dziwne obejście, które chyba puściło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:33, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Zrób swoje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:09, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Incepcja po polsku - obejście obejścia Shocked Twisted Evil

A tak poważnie wydaje mi się, że ktoś zrobił jakieś obejście na kompie, dlatego mechanicy na swoich kompach nie widzieli żadnych błędów. Powoli dojdę co i jak - jak trzeba będzie to kupie używkę kompa i podłącze wszystko wg. schematu.

Póki co muszę skończyć rozbierać kokpit - wydaje mi się, że wyciągnąłem wszystkie wkręty o on ani rusz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:55, 01 Paź 2016    Temat postu:

Ok, 60 śrub ściągniętych, kokpit w końcu poluzowany, nie udało się ściągnąć go do końca, żeby to zrobić trzeba ściągnąć kierownicę, a przy próbie jej odkręcenia złamał mi się torx ehh

Na tyle co udało mi się zobaczyć to kabel żółto-czerwony sięga aż do komory silnika. Albo przynajmniej do ściany komory i być może gdzieś odbija w bok.

Schemat instalacji z Lupo zupełnie nie pasuje. Już chyba nie mam siły do tego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 21:56, 01 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:35, 03 Paź 2016    Temat postu:

Cześć. Jak idą prace z Arosą? Wiesz co, ja jestem z Białych Błot pod Bydgoszczą, powiedz ile mam do Ciebie kilometrów? Może jakoś udało by mi sie do Ciebie podjechać i pomóc w rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:41, 03 Paź 2016    Temat postu:

Dosyć kiepsko, bez schematu instalacji, a w dodatku z widocznymi przeróbkami (pocięte i łączone kable + jakiś dodatkowy przekaźnik "fachowo" zawinięty taśmą izolacyjną...) błądzę trochę.

Dodatkowo pogoda nie sprzyja. Całą niedzielę lało, dziś było zimno i lało no i strasznie szybko robi się ciemno.

Z takich nowych rzeczy to zainwestowałem 1,6 zł i kupiłem końcówki do zrobienia przedłużki przekaźnika 109. Dzięki temu wiem, że po zapłonie na nodze 87 pojawia się napięcie i moja fachowa żaróweczka świeci aż miło, czyli samo zasilanie przekaźnika + przekaźnik są ok.

Problem musi się pojawiać w gnieździe nogi 87 którą wg. mnie powinno iść zasilanie do pompy, a co jest podłączone do tego gniazda - jeszcze nie wiem, muszę się tam dostać. Póki co jeżdżę z wyprutą instalacją, a wszystkie plastiki z kokpitu mam w bagażniku... Wink

EDIT: Dzięki za propozycję, ale niestety do Bydgoszczy mam jakieś 460 km... Wink Daniel, gdybyś mógł rozejrzeć się jeszcze raz za schematem do tej arosy - 1.4 TDI 2002 rok z klimą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Pon 21:47, 03 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:45, 03 Paź 2016    Temat postu:

Pieprz to i pociągnij nowy kabel od nogi 87 do pompy, jeśli wtedy zadziała to masz pewność że to było problemem a jeden dodatkowy kabel zawsze jakoś w aucie ukryjesz.
Jeśli nie to wtedy się będziemy martwić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:56, 03 Paź 2016    Temat postu:

Ok. Postaram sie jutro uruchomić kolegę żeby przesłał mi na mail schematy to odrazu Tobie prześle. 460 km to rzeczywiście trochę daleko........

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:59, 03 Paź 2016    Temat postu:

Jabb, w progu jak wywalę plastik to mam miejsce jeszcze na 10 takich kabli, ukrycie to nie problem i biorę pod uwagę puszczenie nowego kabla. Tylko i tak muszę się dostać "od dupy strony" do puszki z przekaźnikami, a jak to napisał jeden ziomek z forum lupo.org.pl odnośnie wyciągnia kasety przekaźnikowej z arosy:

Darecki napisał:
Ja wyjmowałem całą kasete przekaźnikową w dół pod pedały czyli się da. Musisz najpierw wykręcić tylko plastik nad pedałami i odkręcić 2 śrubki kasety bezpiecznikowej. Potem to już walka z leżeniem na plecach połamanym kręgosłupem z latarką w zębach i wyjmowaniem z zatrzasków kasety bezpiecznikowej a potem przekaźnikowej. Wiązki do nich są na tyle długie że pozwalają na jakieś tam manewry przesuwania i wyciągnięcia w dół. Ale cierpliwość trzeba mieć nieziemską.


Czyli jazda z tym jest nieziemska i przekonałem się już na własnej skórze - mam siniaki na plecach Wink

Szkoda, że na tym lupo.org.pl nikt nie ma TDIka, a w instalacji SDI (taką jak ma wspomniany Darecki) nawet nie ma przekaźnika 109 Wink Pech.

EDIT: Daniel, dzięki Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Pon 22:01, 03 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:06, 03 Paź 2016    Temat postu:

Cholera, współczuję Ci bo wiem jakie z prądem jest pier**** się :/
Ale trzymam kciuki i tak Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:06, 04 Paź 2016    Temat postu:

Wieczorem jadę do kolegi z pendrivem i będę zgrywał dla Ciebie te schematy. A jeszcze jedno pytanie, nie masz jakiegoś zabezpieczenia w sensie alarmu albo ukrytego przełącznika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:40, 04 Paź 2016    Temat postu:

Nie, nic z tych rzeczy. Tylko immobilizer.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:16, 04 Paź 2016    Temat postu:

Daniel ale takie zabezpieczenie odlacza tą główną pompę czyż nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:23, 04 Paź 2016    Temat postu:

Dziś dostałem się od podłogi do gniazda przekaźnika 109, jest tam coś napieprzone. Ciężko to wytłumaczyć.

W gnieździe 85, który powinien podawać masę po zapłonie jest przyczepiony kolejny przekaźnik, którego kabel z napięciem przylutowany jest do jakiegoś zupełnie innego przewodu, a masę ciągnie z karoserii. Teoretycznie masa po zapłonie się pojawia więc to rozwiązanie działa. Tylko po co zostało zrobione? Nie wiem.

Fachowy, dodatkowy przekaźnik:



Dalej masa z tej dodatkowej "instalacji" leci gdzieś małym czarnym kabelkiem z czerwonej kostki poniżej:



W gnieździe pinu 30 znajduje się czerwony kabel, taki sam jak wchodzi do bezpiecznika i tworzy z nim obwód, więc to będzie zasilanie przekaźnika. No właśnie i tu pytanie: Schemat powinien wyglądać tak: źródło napięcia - bezpiecznik - przekaźnik - odbiornik, czy tak: źródło napięcia - przekaźnik - bezpiecznik - odbiornik?

Z pinu, który nie jest w żaden sposób opisany i z niczym nie ma połączenia wychodzi mały czarny kabelek. Co to jest - nie wiem, na schemacie przekaźnika go nie ma.

No i to co mnie najbardziej interesuję pin 87, z którego wg mnie powinno lecieć zasilanie na pompę wychodzi czarno-żółty przewód, więc nijak ma się to do tego we wtyczce pompy, którego szukałem, czyli czerwono-żółtego. Muszę rozbierać dalej.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 19:24, 04 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:28, 04 Paź 2016    Temat postu:

Jabbinski nie koniecznie. Może być tak ze jest przekaźnik który nie odłącza zasilania tylko masę. Zasilanie odcina praktycznie każdy a masę..........niekoniecznie. Różne cuda już widziałem. Robi sie tak ze odcina sie zasilanie na innym przekazniku ale wtedy nie zapala sie kontrolka świec żarowych i auto tez nie odpala. Inwencja naszych elektryków nie zna granic........ Niewszystkich oczywiście.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Inne marki, inne pojazdy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin