Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Seat Arosa 1.4 tdi - problem
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Inne marki, inne pojazdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:01, 04 Kwi 2016    Temat postu: Seat Arosa 1.4 tdi - problem

Hej,

w związku z tym, że u nas na forum jest trochę osób, które interesują się mechaniką, więc może jakoś wspólnie uda nam się rozwiązać mój problem z autem. Do rzeczy:

Od ponad roku samochód gaśnie mi w trakcie jazdy, ale gaśnie tylko wtedy, gdy zbiornik paliwa jest wypełniony w mniej niż 3/4 pojemności (czyli jeśli zalany jest na maxa żadnego problemu z autem nie mam...). Jeśli auto już zgaśnie to długo muszę go kręcić, żeby znów odpalił, czyli tak jakby w układzie brakowało paliwa.

Co zostało zrobione w przeciągu roku i nie pomogło:

- wymieniony filtr paliwa na oryginalny (170 zł)
- wymieniony zawór na paliwa filtrze (30 zł)
- wymieniony przekaźnik sterujący napięciem na pompie (110 zł)
- wymieniona pompa elektryczna w baku na używaną (150 zł)
- problem został, więc wymieniłem znów na nowy oryginał (400 zł)
- podmieniłem sparciałe przewody paliwowe (0 zł)

Auto, było u 5 mechaników. Każdy skasował za diagnostykę i ewentualne wymiany. Nikt sobie z tym nie poradził... .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:58, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Syczy przy odkrecaniu wlewu?
Wtryski zdrowe?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:14, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Nie syczy. Za to przy tankowaniu solidnie muszę go odpowietrzyć (takim dzyndzlem przy wlewie) inaczej dystrybutor szybko odbija.

Wtryski... przebieg 240kk, więc może już nie działają tak jak powinny, ale na pełnym baku nie ma z nimi problemów. Komputery od mechaników pokazują, że wszystko z nimi jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:38, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Jak dla mnie nie ma cisnienia, tylko nie wiem w ktorym miejscu bedzie problem... Powrotne tyz ok? Zassawka z baku...? Moze gdzies sie cos zżelowalo? ehh

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:44, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Sprawdź odpowietrzenie zbiornika paliwa (przewód i zawór)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:24, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Adam, gdzie dziada znajdę? Da się domowymi sposobami go zdiagnozować?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:27, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Przy tej dużej rurze do tankowania. Przy niej są takie wężyki i taka gruszka (zawór) Jak się zapierdzieli to samochód po przejechaniu jakiegoś dystansu ma problem z zasysem paliwa i gaśnie, a jak staniesz to paliwo cofa się i trzeba dłużej kręcić. Nie mówię że to jest to na 100 %, ale jest to prawdopodobna usterka z tego co piszesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:28, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Aha i komp nie wykaże tej usterki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:49, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Zobacz również czy przewody paliwowe gdzieś nie są pogięte lub zgniecione (zwłaszcza te metalowe)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:22, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Adam, jestem ślepy, albo nieogarnięty albo jedno i drugie na raz. Mógłbyś proszę zaznaczyć, gdzie znajduję się ten zawór? Np. w schemacie z tej stronki: [link widoczny dla zalogowanych] (trzeba kliknąć carprog2) i dopiero potem wybrać markę i model. Nie da się wkleić linka Sad Seat Arosa 2002 silnik AMF. Chyba, że masz gdzieś jakiś bardziej praktyczny schemat Smile

Foveon, wszystkie przewody zostały sprawdzone, a te które wydawały się sparciałe to wymieniłem. Dalej d... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:54, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Niestety strona jest nie osiągalna. Słuchaj. Każdy zbiornik ma odpowietrzenie. Skoro nie masz takiej gruszki w kształcie filtra paliwa to masz integrala i prawdopodobnie nie obejdzie się bez opuszczenia zbiornika. Zobacz jeszcze czy na górze zbiornika gdzie wychodzi pompa paliwa nie ma dodatkowych przyłączy. Looknij lekko pod blachy przy włazie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:57, 04 Kwi 2016    Temat postu:

a sprobuj nie dokrecac korka jak masz malo paliwa... tylko nie zgub go Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:31, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Adam, mam odpowietrznik przy wlewie, który prawdopodobne jest wciskany przez korek w momencie zamknięcia baku. Udało mi się ściągnąć screeny z tej stronki i tak wygląda mój bak, a sam odpowietrznik jest z numerkiem 5. Myślisz, że to z nim może być problem? Nie słyszę żadnego syku przy otwieraniu baku. Syk jest wtedy, gdy naciskam ten dzyndzel przy tankowaniu, czyli wydaje mi się, że ten zawór jest sprawy... .

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 7:41, 05 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:48, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Ten zawór powinien upuścić podciśnienie ze zbiornika. Syk nie jest pożądany.
Prawdopodobnie jest zapchany i nie odpowietrza ci zbiornika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:17, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Ok, pójdę tym tropem. Rozbiorę go i wyczyszczę.

Tylko własnie po naciśnięciu przy tankowaniu działa, a syk wtedy jest zjawiskiem normalnym: (pierwszy lepszy artykuł z brzegu) [link widoczny dla zalogowanych]

Chyba, że coś zrozumiałem nie tak, jak powinienem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:16, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Zbyt niskie podciśnienie powoduje to że pompa paliwa ma problem z zasysaniem i auto nie jedzie. Ten zaworek z boku wlewu ma za zadanie je wyrównać. Zasys ze zbiornika ma być swobodny. Wyczyść to ustrojstwo obok wlewu i daj znać co się dzieje. Będziemy myśleć dalej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:23, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Damy radę, w najgorszym wypadku przelecimy po kolei cały układ Smile Dzięki za pomoc i oczywiście sprawdzę ten zaworek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daystar125
Member



Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NLI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:24, 05 Kwi 2016    Temat postu:

kiedyś jak miałem vw b4 z tym zaworkiem i miałem podobny problem to na jakiś czas do naprawy wkręciłem po wciśnięciu tego zaworka drewno wkręt między ten przycisk koło korka i do wymiany przewodu powrotnego pomogło. Tylko u mnie był zaklepany powrót pod podwoziem najechałem na kamień i się sklepał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:39, 23 Wrz 2016    Temat postu:

A tak odświeżę temat, dziś autko oddałem na przegląd do mechanika (wymiana oleju itp idt). Celowo zostawiłem mu mniej niż 3/4 paliwa w baku, żeby nie mógł odpalić - liczyłem po cichu i wspomniałem mu też o tym, że gaśnie i nie chce odpalać. Myślałem, że zajmie się też tym problemem.

No cóż wymienił co miał wymienić z rzeczy eksploatacyjnych a na problem z gaśnięciem rozłożył ręce. Dolał paliwa i... dla niego działa. Takich to mam mechaników w okolicy.

Wkurzyłem się, rozłączyłem całą pompę paliwa w baku (ta, która dwa razy była już wymieniana). Auto bez pompy jeździ zupełnie normalnie, pewnie, jak zejdę z paliwem poniżej 3/4 to i pewnie będzie gasł tak samo.

Teraz moje pytanie: mógłby mi ktoś z Was wytłumaczyć zasadę działania tej elektrycznej pompy paliwowej w baku? Kiedy powinna się załączać? Po wyciągnięciu zasilania i zmierzeniu napięcia na kostce przy odpalonym aucie wskaźnik szalał - raz pokazywał 0, raz 2,8, kilka razy ok. 5 a maksymalnie 12,7V. Tak powinno być?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Pią 19:37, 23 Wrz 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:14, 23 Wrz 2016    Temat postu:

U mnie zawsze pokazuje lekko ponad 12v. A moze to jednak pompa za male napiecie dostaje? Moze jest tak ze wtedy gdy masz duzo paliwa to leci ono swobodnie do silnika, a gdy jego poziom sie obniza to pompa ma za male napiecie zasilajace i nie pcha paliwa? Moze wyciagnij ta pompe i sprawdz czy po wlaczeniu stscyjki bedzie bzyczala caly czas....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:26, 23 Wrz 2016    Temat postu:

Właśnie o tym samym dziś pomyślałem. W aucie mam dwie tą elektryczną w baku i przy silniku próżniową. Doszedłem do wniosku, że ta w baku po prostu nie działa, a próżniowa ciągnie tylko 10 litrów i więcej nie daje rady. Skoro mówisz, że masz ponad 12V jutro wyciągam aku z moto i łączę na krótko, ona hałasuje na tyle głośnio, że nie będę musiał jej wyciągać, żeby zobaczyć czy działa.

A potem ewentualne myślenie co zrobić, żeby wrócić do niej zasilanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:04, 23 Wrz 2016    Temat postu:

Spróbuj jeszcze tylko korek wlewu wymienić na nowy, na szrocie to są grosze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:16, 23 Wrz 2016    Temat postu:

Napięcie dochodzące do pompy paliwa w zbiorniku to to samo co napięcie w całej instalacji. Nie oznacza to że pompa będzie pracowała. To że ją słychać że pracuje też nie oznacza jej poprawnego działania. Najważniejszą sprawą jest ciśnienie i ilość przetaczanego paliwa i wynosi ono około 1,5-3,5 at i odpowiednio około 70 litrów przetoczonego paliwa na min. Jeśli te parametry się wykończą to pojawiają się problemy. Jeśli pompa ma problem podać paliwo kiedy w zbiorniku zaczyna pojawiać się rezerwa, może to oznaczać jakąś nieszczelność w obudowie pompy (pęknięta obudowa lub króciec). Żeby to zdiagnozować należy ją wybudować ze zbiornika i dokładnie sprawdzić. Może też być problem w mocowaniu pompy paliwa w koszu. Możliwe że podczas montażu kosz lub zaczep uległ uszkodzeniu. Proponuję wybudowanie pompy i dokładne oględziny miejsca tragedii. Smile

Napięcie powinno być stabilne. Sprawdź za pomocą kontrolki. Mierniki często szaleją z odczytami. Po uruchomieniu zapłonu pompa załączy się na chwilę po czym wyłączy. Dalsza praca jest uwarunkowana tym czy odpalisz silnik czy nie. Jeśli uruchomisz silnik to pompa zastartuje na nowo (przekaźnik). Inne sterowanie to czujnik ciśnienia umiejscowiony na końcu listwy wtryskowej, który steruje pracą pompy.

Najczęściej do uszkodzeń pompy dochodzi kiedy jeździ się na rezerwie. Pompa paliwa w zbiorniku jest chłodzona paliwem. Paliwo przechodzi przez obudowę pompy zalewając uzwojenia i to ono jest odpowiedzialne za chłodzenie. Dlatego przetaczana ilość paliwa jest tak duża. Jeśli ktoś utrzymuje niski poziom paliwa dojdzie szybko do przegrzania pompy. Dlatego na klapkach wlewu paliwa jest napisane żeby tankować do pełna. Należy starać się nie dopuszczać do sytuacji kiedy wskaźnik pokazuje rezerwę.
Pozdrawiam i myślę że jest to w miarę zrozumiałe ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AdamM71 dnia Pią 23:17, 23 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 6:57, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Jabb, korek, jak i cały wlew sprawdzony już wcześniej jak rozmawialiśmy o tym temacie. Zrobiłem próbę - korek out, a bolec od odpowietrznika wcisnąłem i przyblokowałem kawałkiem plastiku. Dalej gasł.

Adam, bardzo zrozumiale. Wczoraj sprawdzałem kontrolką 6V - wynik taki sam, jak na mierniku, po przekręceniu zapłonu brak światełka, po odpaleniu brak, po kilku minutach na kilka sekund się zaświeciło, potem znów cisza.

Wątpię, żeby była uszkodzona, tak jak pisałem wcześniej to jest już 3 pompa - mała szansa, że za każdym razem wymieniając ją na nową mechanior uszkadzał je dokładnie w ten sam sposób.

Odnośnie elektroniki - przekaźnik też był wymieniany..., napięcie powinno być takie samo, jak bezpośrednio na aku?

I to mnie zastanowiło: Inne sterowanie to czujnik ciśnienia umiejscowiony na końcu listwy wtryskowej, który steruje pracą pompy. - żałuje, że nie mam żadnego schematu do mojego autka - nie mam pojęcia, gdzie u mnie znajduje się ten czujnik, a chciałbym go też sprawdzić.

PS. O jeździe na rezerwie nie ma mowy. Od 2,5 roku (czyli na 2 nowych pompach) nie zlazłem poniżej 3/4 baku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:25, 24 Wrz 2016    Temat postu:

U mnie w lagunie na pompie mam caly czas lekko ponad 12v. Mysle ze i u Ciebie tak powinno byc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:45, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Samo to, że po przekręceniu zapłonu powinna na chwilę ożyć daje do myślenia. Idę szukać jakiejś rurki i spuszczam paliwo do połowy baku - ciśnienie powinno być niższe i ten czujnik o którym pisał Adam powinien wymusić podanie paliwa przez pompę (czyli powinno pojawić się stałe napięcie). Przynajmniej tak mi się wydaje Smile Mam w miarę wolną sobotę, pogoda też jest ładna to chwilkę chciałbym się z tym pobawić.

Jak macie jakieś sugestie to piszcie proszę Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 7:40, 24 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:21, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Może jak znów zdechnie na 3/4 paliwa podłącz pompę bezpośrednio do akumulatora i zobacz czy zadziała. Jak tak to kłopot z instalacją. A co steruje przekaźnikiem pompy? Może jakiś czujnik ciśnienia jest walnięty?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:08, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Seequs, ty masz diesla to nie masz listwy i nie masz tego czujnika. Ja napisałem ogólnie o typach sterowania. W twoim przypadku ta pompa podaje paliwo do pompy na silniku aby odciążyć ją. Problemu bym szukał w elektryce sterowania pompą. Weź kup kawałek przewodu 2 żyły i podłącz do pompy. Drugi koniec podepnij sobie w aucie np pod stacyjkę i pojeździj tak. Jeśli auto będzie działać to możliwe że masz gdzieś przetarty kabel lub śniedź. Zanik prądu na pompie może być zarejestrowany jako błąd i możliwe że podłączenie do VAGa pozwoli odnaleźć przyczynę. Jeśli nic nie pokaże to zostaje manual. Poszukaj jakiegoś mechanika z VAG Comem lub Texą.
To nie jest jakaś wielka usterka, jedynie trzeba zlokalizować problem i go usunąć.
Przez internet ciężko się lokalizuje usterki. Czasem trzeba gdzieś łapki wsadzić żeby było 100 % pewności co się spier...doli....ło Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:33, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Podepnij kabel pod postojówkę z lampy. Jak będziesz testował to zapal światła i zobaczysz co się stanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:34, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Wczoraj u mechanika był podłączony pod kompa - zero błędów. Właśnie kombinuje z kablem, żeby podłączyć aku na krótko. Jeśli w dieselkach nie ma żadnego dodatkowego sterowania to powinno być tak jak napisał Bkrukl stałe napięcie pow. 12V.

Paliwo jest już spuszczone i gaśnie, więc jak podłącze aku bezpośrednio pod pompę dam znać jaki był efekt.

EDIT: niestety do VW Lupo, jak i Seata Arosy nie ma żadnego manuala, nawet w ojczystych językach. Dlatego dla mnie jednym z warunków zakupu następnego samochód będzie opublikowany oficjalny service manual (tak, jak w naszych Daelimach - dzięki temu wszystko można zrobić samemu).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 9:42, 24 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:24, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Witaj seequs. Sprawdź, jeszcze dwie rzeczy, a nawet 3. Po pierwsze czy podczas tankowania ktoś nie zalał całego przewodu odpowietrzającego lub czy czasem zbiornik nie został zassany. Po drugie jeżeli z tym jest wszystko ok to proponuję wyciągnąć cały wlew paliwa i sprawdzić drożność zaworu odpowietrzania a po trzecie sprawdzić wiązkę przewodów pod akumulatorem....... czasem tam były problemy. Jeżeli potrzebujesz jakich instrukcji albo schematów to podan nr VIN. Kolega na program ELSA to coś spróbuje ustalić........Poza tym masz też przekaźnik pompy paliwa, być może tam jest problem. przekażniki są nad skrzynką bezpieczników.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:56, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Adam, kabel podepnę pod okablowanie starych ledów (które przy okazji wywalę), czyli światła, masa i stacyjka.

Daniel, wlew sprawdzony, odpowietrzenie działa na 100%. Odnośnie pozostałych spraw, przekaźnik był wymieniany na nowy. Mam nadzieję, że nie tak, jak w którymś odcinku "Będzie Pan zadowolony", że wzięli byle jaki, przerobili kostkę i niby działa - dziś to jeszcze sprawdzę.

VIN



Bonus 1



Kostka, która sobie leży, zawinięta była w okolicach filtra paliwa - kiedy i który mechanik ją odpiął i dlaczego - nie mam pojęcia. Nie wiem też gdzie powinna być podłączona oryginalnie.

Bonus 2



A to to już jest zwykłe skurwysyństwo. Któryś nadciął izolację. Nawet się nie przyznał - zawinął taśmą. Dziś odkleiłem tą taśmę, żeby zobaczyć co tam jest. Zabić to za mało.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 10:58, 24 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:41, 24 Wrz 2016    Temat postu:

A pokaż jakie ma pina ta kostka i gdzie leży w silniku może znajdziemy do czego ma być.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:53, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Proszę Cię bardzo:



A odnośnie samego samej pompy paliwa, po podłączeniu zewnętrznego zasilania działa, a zresztą tu za 3 minuty będzie filmik https://youtu.be/8QMA2YUBBFs


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 11:54, 24 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:18, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Ta kostka jak widzę bedzie albo od czujnika wody w filtrze albo od zbiorniczka wyrównawczego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:18, 24 Wrz 2016    Temat postu:

A silnik działa jak jest podłączona pompa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:58, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Nie mam wolnego pinu ani przy filtrze ani przy zbiorniku - w ogóle nie widzę wolnego pinu więc tym bardziej zastanawiam się skąd ta kostka jest.

Odnośnie pompy - właśnie zrobiłem mały test drive. Po odpaleniu silnika na wtyczce normalnego zasilania nie przejechałem 300 metrów i zgasł. Wypiąłem ją, podłączyłem zewnętrzne aku i przejechałem 10 km zupełnie bez żadnego problemu.

Tak więc zasilanie pompy na 100% leży. Czeka mnie grzebanie w kabelkach. Póki co czy nie ma żadnego zwarcia na linii pompa - bezpieczniki.

Tylko dlaczego tego żaden mechanik wcześniej nie sprawdził?!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:52, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Wiesz co, rozmawiałem przed chwilka z kolega z serwisu Seata i powiedział mi ze jego zdaniem problem jest z przekaźnikiem pompy paliwa. Albo poprostu Ci go nie wymienili albo założyli uszkodzony. Kolega mówił ze często upadały sie tam styki. Jak będę miał chwilkę to podjade do niego i sprawdzimy który to po nr VIN. Dam znać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:53, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Zakładam, że to ten, który mam na biurku. Wyglądał na świeży, więc go wyciągnąłem i sprawdziłem w sieci po nabitym numerze części



Wymieniony był pół roku temu - i wtedy jego wymiana (jak widać na oryginał) zupełnie nie pomogła Sad

Nie wiem co dalej. Da się jakoś podłączyć to moje zewnętrzne aku pod bezpiecznik, żeby zobaczyć czy na tym odcinku bezpiecznik - kostka zasilająca wszystko gra?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:12, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Średnio, nie wiesz w jakich warunkach odpala się pompa (to chyba zależy od ciśnienia)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:30, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Niektóre filtry mają czujnik i dlatego jest tam ta kostka. Widocznie twój seacik go nie ma. Instalacja jest uniwersalna do kilku modeli i dlatego ona tam jest. Już wiem że pompa działa prawidłowo (po filmiku na YT). Teraz sprawdź piny pod przekaźnikiem pompy paliwa. Sprawdź czy prąd zasilający jest prawidłowy. Jeśli nie to problem jest po stronie zasilania przekaźnika. Następnie jeśli prąd będzie zrób zworkę do kabla biegnącego do pompy i sprawdź czy przechodzi prąd. Daj znać co wyszło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:43, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Skoro to zasilanie padło, to chyba najszybciej będzie podciągnąć nowe zasilanie i już.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:44, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Adamo, tylko jak zmierzyć to napięcie na pinach? Wyciągnąć przekaźnik i przykładać miernik (o ile uda mi się go tam w ogóle wcisnąć) kolejno do wszystkich 4 gniazd? Czy może wiesz między którymi powinno pojawić się napięcie? (sporo ułatwiłbyś mi życie Wink)

Druga sprawa mierzyć tylko na przekręconym zapłonie, czy w ogóle na wyłączonym? Bez tego przekaźnika nie odpali Smile

Bkrukl, właśnie gdybym mógł pociągnąć napięcie bezpośrednio ze stacyjki to już dawno bym to zrobił. Tylko tam pojawia się ten pieprzony przekaźnik, dzięki któremu pompa nie dostaje tak po dupie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 20:46, 24 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:42, 24 Wrz 2016    Temat postu:

A jakie masz kolory kabli na tej wtyczce? Zwykle jest tak ze czarny to minus, a czerwony to plus. Zolty to czesto jakies sterowanie ze stacyjki. Napiecie mozesz chyba tez mierzyc tak ze masa auta to minus a w piny przykladac plus. Lub miernik ustawic na sprawdzanie polaczenia, znalezc gdzie przewody od pompy maja poczatek i sprawdzac kazdy kabelek oddzielnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:37, 24 Wrz 2016    Temat postu:

Moim zdaniem powinieneś przede wszystkim zdjąć szary plastik z przekaźnika i sprawdzić czy nie sa w nim powypalane styki. Po drugie sprawdzić kontrolka zasilanie na przekaźnik, tzn dwie "grube" nóżki to zasilanie a masa to jakakolwiek śruba w aucie. Zasilanie sprawdzasz przy załączonym zapłonie. Może być tak że piny pod przekaźnikiem sie wysuwają i nie ma dokładnego styku. Podaj mi proszę swój mail to jutro podeśle Tobie schematy elektryczne żeby ewentualnie wiedzieć co i gdzie szukać. I jeszcze jedno pytanie. Czy nie masz jeszcze np problemów z załączaniem radia? Bo być może uwalona jest kostka stacyjki i nie ma sterowania plusem po zapłonie? Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 5:56, 25 Wrz 2016    Temat postu:

Muszę jakoś przedłużyć kabelkiem te grube piny - jest tak ciasno, że nie jestem w stanie włożyć tam mojego miernika... Smile

Przekaźnik za chwilkę rozbiorę - zobaczę co w nim słychać. I za chwilę pójdę też zmierzyć wartości.

Jeśli chodzi o stacyjkę i radio to faktycznie jest mały problem, wcześniej jak gasiłem auto to do momentu wyciągnięcia kluczyka radio grało (na zgaszonym zapłonie). Teraz też gra, ale wystarczy delikatnie ruszyć kluczyć (czyli nawet nie wyciągać) i radio się wyłącza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Nie 6:04, 25 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:39, 25 Wrz 2016    Temat postu:

Odnośnie samego przekaźnika - nie wygląda on w żaden sposób na przepalony:



A jeśli chodzi o pomiary na pinach to sprawa wygląda tak:



I teraz pytanie, czy to normalne, że jeden pin pokazuje jednocześnie napięcie i połączenie z masą?

EDIT: Te same wartości są pokazywane obojętnie czy włączony jest zapłon czy zupełnie nie ma kluczyka w stacyjce.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Nie 8:56, 25 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:21, 25 Wrz 2016    Temat postu:

No właśnie nie wiem czy problem nie będzie z kostką stacyjki. Generalnie pompa jest zaliczana na chwilę po otwarciu drzwi a później po przeliczeniu kluczyka dostaje plus po stacyjce. Także nie wiem czy tu pies nie jest pogrzebany..... Ale jak tylko kolega będzie "w stanie uzywalnosci" po wczorajszych imieninach to zaraz dam znac co i jak i jak jest z tymi pomiarami które zrobiłeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:15, 25 Wrz 2016    Temat postu:

Mam już schematy ale nie wiem jak je dołączyć. Generalnie jest tak, że na zacsku 30 przekaźnika powinien być stały plus a na zacisku 86 przekaźnika musi być plus po zapłonie. Numeracje zacisków masz na dolnej płytce przekaźnika. Jeżeli nie ma zasilania po zapłonie to uszkodzona jest kostka stacyjki a to sie zdarza dość często. Czy jak włączasz zapłon to zapala sie kontrolka świec żarowych?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:41, 25 Wrz 2016    Temat postu:

Na 30 jest stały plus. Nie mam 86, mam 85 (wąski) i 87 (zwykły, taki jak 30). Na tych dwóch nie ma zasilania po zapłonie. Czyli kostka stacyjki?

Kontrolka świec działa. Z nią nigdy nie miałem problemów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Nie 14:51, 25 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:08, 25 Wrz 2016    Temat postu:

No z tego wyglada że tak właśnie jest. Z tego co mówił kolega to na tym drugim pinie powinien być plus po zapłonie. Jeżeli nie ma to jak skończy sie paliwo w filtrze to auto gaśnie. W Ibizie mojej żony było podobnie. Auto czasem nie odpalało i były właśnie problemy z radiem. Kolega kazał wymienić kostkę stacyjki i auto śmiga do dziś z tego co wiem od nowego właściciela.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:09, 25 Wrz 2016    Temat postu:

Siemka. Widzę że już problem rozwiązany Smile
No to fajnie. Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AdamM71 dnia Nie 18:01, 25 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:41, 25 Wrz 2016    Temat postu:

Adamo, póki co bez hura optymizmu Wink Już nie raz wydawało się, że to już to, a jednak za każdym razem problem pozostawał. Trzeba zrobić testy.

A tak w ogóle: oryginał kostki w aso 150 zł, zamiennik na allegro 17,84 z dostawą... . Ładna przebitka, do testów oczywiście biorę zamiennik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:23, 25 Wrz 2016    Temat postu:

I na jazde tez zamiennik wystarczy. Moze to nie byc kostka a np kabelek, ale to sprawdzisz dopiero jesli wymiana kostki nie zadziala. Aso zdziera bo to aso Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:39, 25 Wrz 2016    Temat postu:

Ja za 27 zł kupiłem niby zamiennik ale to był oryginał ze zeszlifowanym numerem oryginału!!!!! Szczerze to niektóre części w ASO Seat są oderwane od rzeczywistości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:03, 25 Wrz 2016    Temat postu:

Nie tylko w seat aso. Renault czy kia jest to samo. Normalka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 5:03, 26 Wrz 2016    Temat postu:

No niby jest tak jak mówisz. Ja pracuje w ASO BMW to u nas wogóle jest jakaś paranoja...... No ale żeby na takiej kostce do starszych modeli było 5-krotne przebicie to jest masakra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:46, 26 Wrz 2016    Temat postu:

Kostkę już mam. Dziś wieczorem patrzyłem na jej montaż. Masakra... czeka mnie demontaż połowy kokpitu, jak całej kierownicy (choć ponoć do tego trzeba mieć specjalny ściągacz do wieloklinów) Inna opcja to wyciągnięcie całego drążka. Na chwilę obecną nie wiem, jak się do tego zabrać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:02, 26 Wrz 2016    Temat postu:

A np wyciagnac fotel i polozyc sie na podlodze auta?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:13, 26 Wrz 2016    Temat postu:

Tam jest taka mała śrubka, do której dostęp jest tylko po ściągnięciu całej stacyjki.

PS. https://youtu.be/W4b4P4l7_Hg Hahahaha - internet jak zawsze dobrze radzi Smile A sama śrubka jest widoczna w 3:16.

Trzeba przyznać, nietypowe rozwiązanie problemu, ale za to bardzo skuteczne Twisted Evil A oczywiście w ramach bonusu jak już się uporam z rozebraniem wszystkiego to na samej stacyjce mam śrubę zrywaną. Czyli znów przecinak i młotek pójdą w ruch...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Pon 21:10, 26 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Inne marki, inne pojazdy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin