Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

OLEJ
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daystar125
Member



Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NLI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:03, 03 Sty 2016    Temat postu: OLEJ

WITAM KOLEDZY Smile pytanie na jakim oleju jeździcie?


EDIT: Pozwoliłem sobie przenieść ten temat na ogólny "Mechanika / Elektryka Ogólna" bo silniki praktycznie identyczne więc niech może nie tylko cruiserowcy się wypowiedzą.

Rushrod


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:25, 03 Sty 2016    Temat postu:

Ja na castrolu do motocyklow 4t. Nie pamietam teraz lepkosci...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:16, 03 Sty 2016    Temat postu:

10W40 4T Repsol lub porównywalny Castrol (teraz wlasnie wlany).
Nie lubie sie przywiazywać do oleju i nie wierze w to, że zawsze musi być jedna marka.
Chociaż, do chinola lałem repsol, potem już bardzo zaniedbalem czasy wymian, dostawał w dupę jak to zabaweczka, i w pojedynke i w dwie osoby i nic się złego nie stało (zatarć grzechotów sprzęgło ok).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TSin
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SG || Daelim VT evolution
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:52, 05 Sty 2016    Temat postu:

Tez ostatnio zalałem repsola Smile
Cały litr! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:13, 05 Sty 2016    Temat postu:

Ja używam Mobil Extra 4t 10W-40.
Poleciła go mechanizm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:50, 05 Sty 2016    Temat postu:

I mobile, i castrole i repsole to praktycznie najlepsze oleje do silnikow z polaczonym smarowaniem skrzyni sprzegla i silnika. Koniec końców hiszpański super ekstra syntetyk (repsol) kosztuje bez wariactw 30zł/l a i taniej mozna dostac, styka na caly silnik wiec nawet jak sie na te xxxx tysiecy zaoszczedzi 10 zł to co to za oszczedność... Mowie tu o olejach znanych firm bez nazwy gdzie litr oleju kosztuje 5zł. I tak, tez sie na tym pojedzie i pewnie sie nic nie stanie. No chyba ze sie stanie.

Reszta reszta! Wypowiadac sie! Co lejecie do silnikow?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:00, 05 Sty 2016    Temat postu:

Stanie się. Poprzedni właściciel wlewał jakieś g... i w środku był taki syf źe takiego nie widziałem. Zakończyło się to heneralnym remontem właśnie przez zły i nie wymieniany olej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:07, 05 Sty 2016    Temat postu:

Szczerze mowiac, olej, temat rzeka. Tak jak i paliwo. Syf najczesciej w silniku jest z braku wymian a nie zlego oleju. Druga kwestia to wszelkiego rodzaju motodoktory. Trzecia, to zle wykonane złożenie (remonty, naprawy etc).
Tak samo jak jest wielka groźba lania oleju samochodowego do motocykla i odwrotnie.
Jesli olej jest wymieniany na czas, to wbrew obiegowej opinii (kilka testow potwierdzonych na innych forach) nic sie nie dzieje. Dla swietego spokoju lepiej i tak lać "motocyklowy" i nie zastanawiać się czy robimy dobrze czy źle. Na marginesie, to przecież tylko litr oleju na jakiś czas, nie dajmy się zwariować. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:01, 05 Sty 2016    Temat postu:

Kazdy producent zaleca jakis tam olej ktory spelnia jakies normy. Roadwin w instrukcji ma zapis 10W30 api SE, SF, SH..
Moj olej spelnia wyzsze normy : SL
Link do lektury adwa.pl/index.php/oleje-klasyfikacje-i-zastosowanie/48-klasyfikacje-jakociowe-wg-api
Najwazniesz to wymieniac olej wtedy kiedy sa zalecenia...
Ja kupilem moto gdzie olej okazal sie bialawo wodnisty... skutek- przepalony,zweglony stator, naprawa 100zl....
Kto nie smaruje ten nie jedzie Razz
Dzieki za zalozenie tematu.. wlasnie zobaczylem w instrukcji obslugi ze olej 10w30 taki jaki mam, zalecany jest dla jazdy przy temperaturze otoczenia od 10 do trzydziestu paru stopni.... koniec z przepalaniem roadwina w zime...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Wto 20:02, 05 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ikas
Member



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KPR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:43, 05 Sty 2016    Temat postu:

U mnie leci Motul 10W40 5100, jeśli się nie mylę to taki jest zalecony przez producenta.

Na byle jakim oleju, racja, też można polatać. Jednak poprzedni właściciel mojego VJF twierdził że olej wymieniał jak sam go kupił, latał nim w sumie rok także tych 6 tyś. km mógł nie zrobić, a jeśli nawet to niewiele ponadto Smile przy czym skrzynia działała po prostu opornie, co się zdecydowanie zmieniło po wlaniu wymienionego powyżej oleju Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:58, 05 Sty 2016    Temat postu:

W ogole przepalanie, żeby przepalić w zimie mija się z celem. Ba. W lato też nie ma sensu. I to nie ma sensu odpalanie żadnego pojazdu, żeby sobie pochodził. Silnik czy w 20 st czy w -10 ma źle na starcie. Zresztą, pracuje w dużo wyższych temp. więc czy jest palony na mrozie czy w lato, to samo odpalenie dla odpalenia nic dobrego nie przynosi. Tak jak dłuższy niż kilka minut chód na jałowych obrotach (bezwładności wewnętrzne męczą silnik, czy w moto czy w aucie). Musi być jakieś obciążenie bo do tego jest stworzony. Co do zakresu temp. oleju, producenci motocykli (e.g. Daelim) zalecają olej dla zakresu (na start) od 5-10 st. C bo kto (?) na mrozie jezdzi na dwóch kółkach... Lepkości i normy to już inna bajka.
Klasyfikacje czy api czy inne to tylko takie spojrzenie na to, co mamy w sklepie w ręku albo co mieliśmy w silniku (jeśli mamy pewność co było). Moto jest przewidziane na cieplejsze dni i juz. W instrukcji od mojego auta, jest taka rozbieżność olejów w zależności od temperatur, że nie mogę uwierzyć - od 0W30 do 15W40 w zależności gdzie i jak użytkowane jest auto. No ale, to byli inżynierowie daaaawnych lat. Jak i moje auto które zeszło z taśmy w 1992 roku. W każdym razie, nie chcę panikować na zapas. I nie przemawia do mnie też, że do francuskiego auta trzeba francuski olej, a do niemieckiego niemiecki... To tylko frakcje ropy gorzej lub lepiej oddzielone. Czekam, aż dla zupełnych laików lub obsesjonistów wprowadzą datę przydatności oleju do użycia jak w spożywce.
Często ludzie sprzedający olej nie wiedzą co sprzedają albo starają się sprzedać co droższe.
Choćby na stacji, wręcz nachalnie na muszelu czy wróblenie podbiega chłopak od tankowania i wbija mi, że każde auto zawsze i wszędzie i wszystko cały świat będzie jechać szybciej, mocniej, ciszej i oszczędniej na benzynie 98. Nie będzie. A na bank nie mój Daelim czy staruszka Corolla. Ona była zaprojektowana pod benzyne 94 a Daelim pod 95 i na takiej najlepiej śmiga. Droższe nie znaczy lepsze. Znaczy inne albo dobrze reklamowane. Swego czasu słuchaliśmy prze-nudnych wykładów na temat olejów i paliw (z TSinem hehe) w związku z budową silników. A zwłaszcza czujek w tych silnikach...
Okej, reasumując,
Olej za 7 zł litr typu jakiś VENOL to ryzyko (zła destylacja ropy, nie trzymanie norm produkcji etc) lub dobry olej sprzedany taniej żeby nie zalegał na magazynach. (tak jak czekolady wedel z dodatkiem cukru sprzedaje się jako ARO)
Olej za 30 zł typu mobil1 to mniejsze ryzyko, lepsze normy PRZY destylacji, precyzyjnie sprawdzane normy, ładne opakowanie i np. lejek na wylocie.
PODKREŚLAM:
To tylko moje zdanie.

PS

Ale się dupłem, castrol do auta, a ww. Motul mam teraz kumpel do "Całkowity Brak Rozumu" (CBR 650) brał i jakoś tak został literek ponad. Smile
Coś takiego ale w promocji 4+1l :
[link widoczny dla zalogowanych]
Dzięki Ikas


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Wto 21:07, 05 Sty 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:18, 05 Sty 2016    Temat postu:

Powaliło mnie muszel i wróblen 😀
1 litr oleju raz w roku to nie duzy wydatek. Trzeba lac co najlepsze bo szkoda maszyn zwłaszcza że silniki są chłodzone powietrzem. Niektórzy szcześliwcy mają chłodnice ale i tak to nie auto z zaawansowanym chłodzeniem i smarowaniem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian920422
Member



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:17, 14 Sty 2016    Temat postu:

Ja zaszalałem i zakupiłem motul 5100, poprzedni olej wylany z silnika był czarniejszy niż czarny, dosłownie jak by ktoś wylał z silnika czarną farbę a nie olej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:35, 14 Sty 2016    Temat postu:

To jak z diesla... Troche sie z czyms takim w benzyniaku nie spotkalem. Sprawdz kompresje. Chyba ze pare lat byl tam ten olej.
Co do ceny paliwa z opisu dzis lalem za 3,91 benzynke. Wink jakis postep jest chociaz w pamieci gdzies daleko mam tansza... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian920422
Member



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:45, 14 Sty 2016    Temat postu:

kompresji nie sprawdzę bo nie mam czym, i nie potrafię tego zrobić, sądzę że olej był tam dość długo.
Tankowałem w tamtym Tyg więc nie jestem na bieżąco. Stacja MOYA + karta rabatowa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
geffer
Hangaround



Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:11, 15 Lut 2016    Temat postu:

Repsol 10w40 4t SYNTETICO

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ptakus
Prospect



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:41, 15 Lut 2016    Temat postu:

Ja oczywiście Motul 10W40.


---------------------------------
Daelim VL 125 Daystar


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysztof
Hangaround



Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CT
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:58, 15 Lut 2016    Temat postu:

Motul 10W 40.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:57, 15 Lut 2016    Temat postu:

Ja książkowo Motul 10W30 - ale w mojej okolicy to mogę kupić tylko skubańca na allegro...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:56, 18 Mar 2016    Temat postu:

W instrukcji do Daystara podane są następujące parametry oleju:
SAE 10W-30
API: SE lub SH.

Ilość wymagana:
1.2L po rozmontowaniu całkowitym (silnik-skrzynia)
1.15L przy wymianie filtra oleju
1.1L sama wymiana oleju.

Zakupiłem Motul 10W40 5100 oraz filtr 169
Spełnienie wyższych norm oraz zachowanie lepkości przy wyższej temperaturze nie powinno chyba stanowić jakiegoś problemu? Widzę że sporo osób poleca ten olej i go używa pytam więc trochę pro-forma ale wolę się upewnić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ikas
Member



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KPR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:48, 18 Mar 2016    Temat postu:

Ja tez kupujac go opieralem sie na internetowych opiniach, moge powiedziec ze skrzynia po zalaniu tym zaczela chodzuc znacznie lzej niz na tym co byl zalany jak go kupilem, ale nie wiem jaki na poczatku byl Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kocur20
Support



Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CIN
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:52, 18 Mar 2016    Temat postu:

Motul 10W40 5100, poprzedni właściciel jeździł na mobilu i normalnie smoła się lała z silnika, zalazłem motula i po 5 tyś motul tylko delikatnie się przyciemnił, także zostałem przy tym oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KuBusioWy
Member



Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WGR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:29, 19 Mar 2016    Temat postu:

Ja niedługo będę zmieniał olej ,nie dość że jakieś braki mam to czarny już jest.
Myślałem o Motulu 5100 oczywiście 10w40


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian920422
Member



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:28, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Ja zalałem dziś Mannola 10W40 nie leje nic drogiego bo kto wie ile ten silnik jeszcze przejeździ, a może za tydzień znowu będę musiał go rozbierać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:17, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Ja tez zalałem motula 10w40. Wimienilem też filtr i wlazł rowno 1 litr i miarka jest na max Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daystar125
Member



Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NLI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:02, 13 Kwi 2016    Temat postu:

To nie dobrze że na max powinno być tak mi się wydaje w połowie tych krzyżyków.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian920422
Member



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:58, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Nie znam się więc się wypowiem, myślę że ciężko sprawdzić stan oleju, coś jest tu nie tak, teraz miałem za mało oleju a mimo to i tak bagnet był cały ufajdany a miałem może z 700-800 mm teraz wlałem litr i tak jak by nie widzę różnicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kundellesny
Sgt. at arms



Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:33, 13 Kwi 2016    Temat postu:

daystar125 napisał:
To nie dobrze że na max powinno być tak mi się wydaje w połowie tych krzyżyków.


Ok a jakie sa skutki tego ze jest lekko przy duzo?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:02, 13 Kwi 2016    Temat postu:

No chyba po to jest skala zeby bylo miedzy mininum a maximum. Jakby mialo byc akurat na polowie to by nie robili calej skali. Pozatym raczej lepiej zeby bylo blisko max niz minimum.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daystar125
Member



Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NLI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 5:41, 14 Kwi 2016    Temat postu:

Skutki pewnie będzie musiał gdzieś się tego nadmiaru pozbyć. To tak jak z alkoholem jak się za dużo wypije to którędyś ucieknie Smile . Albo przez wydech.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:10, 14 Kwi 2016    Temat postu:

No ale u mnie nadmiaru nie ma. Miesci sie na skali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:02, 14 Kwi 2016    Temat postu:

Nadmiar oleju=rozszczelnienie silnika, będzie ciekło wszędzie gdzie uszczelnienia gumowe. Po prostu wytworzy się większe ciśnienie.
Ale nie od razu..... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:08, 14 Kwi 2016    Temat postu:

Zmieniajac troszke temat.. W pobliskiej miejscowosci kiedyc Janusze garazowi wymienili komus olej w maluchu.. facet po wymianie nie przejechal 50 metrow.. okazalo sie ze Janusze wlali oleju po korek Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:38, 14 Kwi 2016    Temat postu:

Ja miałem klientkę która przyjechała Unem na wymianę oleju, biorę się za spuszczanie i....... może z pół litra wypłynęło. Smile
Uno po zalaniu nowym olejem jeździ nadal. I kto teraz powie, że włoskie auta są do bani. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krystian27_2008
Hangaround



Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KLI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:53, 03 Cze 2016    Temat postu:

Panowie co ile km zmieniacie olej???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nokan
Prospect



Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:03, 03 Cze 2016    Temat postu:

co 2-2,5K

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krystian27_2008
Hangaround



Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KLI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:20, 03 Cze 2016    Temat postu:

W instrukcji zalecają co 4kkm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:06, 03 Cze 2016    Temat postu:

Co sezon:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ikas
Member



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KPR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:20, 03 Cze 2016    Temat postu:

Ja w przybliżeniu co 6kkm Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ikas
Member



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KPR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:22, 03 Cze 2016    Temat postu:

Krystian27_2008 napisał:
W instrukcji zalecają co 4kkm

podejrzewam (choć mogę się mylić) że różnie to może być dla poszczególnych modeli Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:15, 03 Cze 2016    Temat postu:

Myślę, że w zakresie 4-7k to w zupełności wystarczy. Im bardziej agresywny styl jazdy tym częściej, do pykania, bez kręcenia 7k jak na czerwone pole się wjeżdża to co 4 albo i wcześniej. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mig290
Prospect



Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GWE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:44, 03 Cze 2016    Temat postu:

5w50 obojetnie jakiej firmy byle do moto zawsze z wymianą filtra, wymiana na początku sezonu (okolo marca)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:00, 04 Cze 2016    Temat postu:

Jesli ktos konczy sezon. Ta zime latalem, zeszla tez... Dlatego patrze na przebieg. Zreszta, mam zamiar jak zloze silnik zrobic przebieg w tym roku taki ze dwie wymiany to conajmniej mnie czekaja. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:50, 04 Cze 2016    Temat postu:

Castrol 10W/40 co 4tk lub raz na sezon Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kundellesny
Sgt. at arms



Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:29, 04 Cze 2016    Temat postu:

Dariusz napisał:
Castrol 10W/40 co 4tk lub raz na sezon Smile


To samo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bakus
Support



Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KNS

PostWysłany: Nie 15:31, 05 Cze 2016    Temat postu:

olej 10w40 Motul 330V, 1-raz na sezon dwa, zależy ile przejechane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kundellesny
Sgt. at arms



Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:23, 05 Cze 2016    Temat postu:

A mam takie moze glupie pytanie. Pomiar oleju robimy na zakreconym czy odkrecynym bagnecie (bagnet wkladamy i sprawdzamy poziom bez zakrecania)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MKocon19
Support



Dołączył: 18 Kwi 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:31, 05 Cze 2016    Temat postu:

Ja też mam mam wlać 10w40 motula Smile i teraz pytanie ile mi tego wejdzie ? bo mam w bańce ok.1 litra i nie wiem czy dokupić Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mig290
Prospect



Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GWE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:33, 05 Cze 2016    Temat postu:

Wymiana w vj/vjf 1litr wymiana z wymianą filtra 1,1litra

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jim130
Member



Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PWR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:46, 05 Cze 2016    Temat postu:

Ja sprawdzam na zakreconym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bakus
Support



Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KNS

PostWysłany: Nie 20:33, 05 Cze 2016    Temat postu:

Litr starczy ci bez problemu na bagnecie masz wskaźnik, wlej na początek około 0.8 litra a potem po troche dolewaj.
Lepiej dolewać kilka razy niż przelać Smile Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:57, 07 Cze 2016    Temat postu:

Znalazłem na portalu ścigacz.pl taką ciekawostkę czym rużni się olej motocyklowy od oleju samochodowego gdy czytałem sobie o sprzęgle:
Cytuje:

"Oleje motocyklowe bardzo różnią się od samochodowych. Dla sprzęgła mokrego najważniejsze jest żeby olej spełniał normę JASO T903:2006. Występuje ona w czterech gradacjach JASO MA, JASO MA1, JASO MA2 i JASO MB*. Takie oznaczenie mówi nam, że ten olej nadaje się do mocno obciążonych sprzęgieł. Daje nam to gwarancję, że sprzęgło będzie prawidłowo pracowało i - co najważniejsze - nie będzie się ślizgało.

Paweł Mastalerek – Castrol Polska

„Normy JASO MA, MA-1 i MA-2 wymagają małego poślizgu sprzęgła co uzyskiwane jest przez brak stosowania modyfikatorów tarcia w olejach motocyklowych. Zalety modyfikatorów tarcia to mniejsze opory tarcie. W momencie wyeliminowania ich kompensuje się jakość związkami ZDDP (cynk i fosfor) który poprawia ochronę silnika przed zużyciem i jednocześnie nie powoduje poślizgów sprzęgła.”

Jak widzicie, olej motocyklowy musi łączyć w sobie teoretycznie wykluczające się właściwości."

Całość artykułu: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:04, 07 Cze 2016    Temat postu:

Foveon, widze ze raz na zawsze rozwiazales dylemat jaki olej... dzieki za podzielenie sie wiadomoscia..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:35, 10 Wrz 2016    Temat postu:

Odkopie troszkę dinozaura... Zlałem właśnie z nowo kupionego VT cos w stylu smoły... Nalałem Motula 5100 10W30.... Pytanie - do końca sezonu przejade jeszcze pewnie z kilkaset km, czy po zimie zmieniać na początku czy dopiero po przebiegu wg książki ??

Doczytałem sie tez że pomiar na ciepłym należy robić, bez wkręcania bagnetu.... Tez tak robicie ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:51, 10 Wrz 2016    Temat postu:

ja bym zmienil olej po zimie.. akurat sie fajnie przepluka silnik...

mam vj.. u mnie tez mierzy sie olej wkladajac miarke na swoje miejsce bez jej wkrecania. co to tego czy olej ma byc cieply czy zimny nie wiem... mierzylem i tak i tak roznicy nie zauwazylem.. pomiar na centralnej nozce, odczekuje zawsze troche aby olej splynol do "miski olejowej".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:25, 10 Wrz 2016    Temat postu:

Jak zlales taki szajs, to zalej nowym, przelec jednym ciagiem bez gaszenia 100-150 km, spusc to, zmien filtr i dopiero zalej. W ciagu zimy dopiero zjełczeje, co wiecej, stary olej jest rdzogenny i jak zalejesz nowy do silnika w ktorym bylo bagno to go przepluczesz ale brud nadal zostanie. I dalej bedzie szkodzil za to z nowym olejem. Moim skromnym zdaniem 35+20 litr oleju+filtr to nie majatek a bedziesz wiedzial ze w silniku czysto. Ja to olewalem i teraz mam trzeci silnik o ktory juz dbam... Wink
Ale to tylko moje sugestie i moje zdanie, zrobisz jak uwazasz. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
artibroda
Prospect



Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WO dawniej SLU a jeszcze dawniej KOL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 2:31, 11 Wrz 2016    Temat postu:

ja śmigać na motulu 5100

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:33, 11 Wrz 2016    Temat postu:

No i chyba tak zrobię... w Intercarsie filterek kosztował mnie 10.90 więc to nie majątek Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Pią 21:28, 02 Gru 2016    Temat postu:

No to żeście mi namotali z tymi olejami ojoj... Razz Smile Tak w ogóle to siema! Jestem tutaj nowy, także na wstępie chciałbym się przedstawić. A więc jestem Krzysiek. I od wczoraj jestem właścicielem Daystar'a. Trafiłem na ten temat ponieważ mam problem właśnie odnoście oleju. Poprzedni właściciel głupot mi nagadał i mam trochę obawy co do swojej maszyny i chciałbym jak najszybciej wymienić olej, ale tu gdzie mieszkam (w belgiistanie) mimo, że mają tutaj dysrybutora Daelim'a to nie mają części. A do serwisu nie chcę oddawać. Typek powiedział mi, że olej jaki jest nalany to 15W40?! Na dodatek żeby wymieniać co 5-10 tysięcy. Także chyba coś nie halo bo w książce właśnie przeczytałem żeby lać 10W40. Także teraz pytanie mogę zalać normalnie do niego 10W40? (Motocykl użytkowany będzie w zimie w temperaturach od 10 do -10) Niestety nie dowiedziałem się czy syntetyk, czy pół syntetyk bo mówił że wymieniał w serwisie. I tam mu mówili, że taki nalali jak powyżej. Nie wiem ile w tym prawdy, bo dodał, że olej mogę kupić za 1/3 ceny w actionie do tego motocyklu (sklep z chińskim syfem). Motocykl ma przejechane (prawdopodobnie) 11 000km. I teraz kwesta następna, nie wiem czy nie lał do niego sam jakiegoś najtańszego syfu i teraz czy mógłbym zlać stary olej uzupełnić nowym do puki będę czekał na filtry. Jakimś lepszym, żeby silnik się trochę przepłukał z tego starego? Czy normalnie poczekać na części zlać i zalać nowy? Po za tym co byście polecili z tego:
-Mobil 1 Racing 15W50 4T (pełen syntetyk)
-Mobil Extra 4T 10W40
-Castrol Power RS 10W40 4T
-Castrol Power RS Racing 5W40 4T
-Castrol Power 1 Racing 5W40 4T
-Motul 5100 10W40 4T
Do tego jeszcze jedno pytanie w sprawie pomiaru oleju, bo nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem. Motocykl postawić na tej podwójnej nóżce, żeby koło tylne się opierało o glebę. Odpalić na 2-3 minuty i wtedy po zgaszeniu sprawdzać? Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Pią 21:29, 02 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:57, 02 Gru 2016    Temat postu:

Jesli jesteś nowy to zapraszamy do działu powitalnia Smile

Natomiast co do oleju to ja bym zlał to co tam jest, zalał nowego do przepłukania, i po przejechaniu tak z 200 km zlał bym go, wymienił filtr i zalał tego motula 5100. Poziom oleju sprawdzasz na centralnej stopce, z tym ze jak na niej postawisz to gleby bedzie dotykało koło pezednie a nie tylne tak jak Ty napisałeś.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin