Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Żarówki LED
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:48, 11 Kwi 2016    Temat postu: Żarówki LED

Zakładam temat związany z oświetleniem LED.
Jest to coraz bardziej popularny sposób oświetlenia tak więc warto o nim popisać.
Chciał bym aby w tym temacie nie gdybać ani nie zajmować się aspektami prawnymi bo wiadomo większość sprzedawanych żarówek LED nie ma homologacji a jeżeli mają to nasze nieświetlenie nie ma homologacji na żarówki LED.

Chciał bym się z wami podzielić doświadczeniem co do oświetlenia drogowego.
Pierwsze ledy mam już zamontowane w lightbarach. Wsadziłem je tam aby nie obciążać ładowania. Efekt zaskakująco dobry. Wada - żarówka większa o 2mm od standardowej bańki. Trzeba pokombinować z włożeniem jej do reflektora.
Żarówka która była zamontowana to H3 55W
Wsadziłem w zamian H3 13 ledów coś takiego:


Jako że żarówka ma bardzo małe włókno które wytwarza światło małą powierzchnią, wiązka z reflektora ulega zmianie. Jest bardziej rozproszona i mniej widać graniece odcięcia.
W przypadku lighbarów nie ma to aż takiego znaczenia.

Gorzej jest z głównym reflektorem z żarówką H4
Po pierwsze ma on światła długie i krótkie.
Po drugie ma dość wąskie wejście na bańkę żarówki.
Po trzecie led ma większą powierzchnie świecenia i odcięcie może być niezbyt dobre.

Wczoraj zakupiłem jak mi się wydaje najbardziej optymalne rozwiązanie.
Mianowicie takie cuś:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wszystko wygląda fajnie ale nie ma kompletnie informacji co się świeci na światłach krótkich a co na długich.
Podejrzewam że na krótkich świecą się dwa paski na górze a przy długich wszystko.
Zobaczymy.
Jak przyjedzie to zmierzę moc światła za pomocą luxomierza (mam takie coś) i porównam ze standardową żarówką. Zorbie testy i zdjęcia.

Zakupiłem w sumie tą H4 ponieważ lightbary mają zimny kolor światła i jak są włączone to główny reflektor jest żółty co mocno denerwuje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Pon 10:53, 11 Kwi 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matius28
Member



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:53, 11 Kwi 2016    Temat postu:

dobry temat ! wrzuć fotki jak żółtek wygląda z dodatkowym oświetleniem. Jeżeli chcesz założyć taki super temat dla pokoleń to proponuje zrobić też opis tego jak zainstalowałeś Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matius28
Member



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:56, 11 Kwi 2016    Temat postu:

swoją drogą proponuje założyć taki osobny dział -> początki ze 125 i tam wrzucić przebieg kupna ( na co zwrócić uwagę/ radzaje motorków), rejestracja, modyfikacje, kaski, żeby wszystko było w jednym miejscu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:31, 11 Kwi 2016    Temat postu:

Instrukcja instalacji chyba zbędna ponieważ jest to standardowa wymiana żarówki a tego chyba nie trzeba tłumaczyć.
Zawsze mnie ciekawiło jaka jest różnica między zwykłą żarówką a ledową.
Wiadomo ledy są różne. Chce przetestować te co są w przystępnej cenie. Nie wydam na H4 200 zł bo są i takie. Cena 45zł jest do przyjęcia o ile będzie to działać tak jak zwykła H4.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:16, 20 Kwi 2016    Temat postu:

No i dziś była próba z wielką klapą.
Żarówka nie ma długich czy krutkich, ma tylko słabiej mocniej.
Światło które wytwarza jest żenujące i nawet nie zbliżone do zwykłej H4 po za tym świeci we wszystkich kierunkach.
Nie polecam tej żarówki:

Zostanie przerobiona jako żarówka stopu.
Nie długo zakupie coś lepszego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Śro 13:16, 20 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:20, 20 Kwi 2016    Temat postu:

A ile wydałeś na tę przyjemność przetestowania tego cudu techniki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:25, 20 Kwi 2016    Temat postu:

Całe 45 zł + przesyłka. Za leniwy jestem aby odesłać ale już zacząłem ją rozwalać aby zmienić na stopową.
Teraz pójdzie trochę droższa ło taka:

Szkoda kasy ale człowiek uczy się na błędach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Śro 13:25, 20 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:03, 20 Kwi 2016    Temat postu:

No to widzę pasja jak u naukowca. Własny czas i pieniądze a potem podzielić się wiedzą z ludem Smile
Te 45 plus wysyłka to bak paliwa....... ale z drugiej strony - jak nie Ty to kto?

mam pomysł, jak trafisz na idealną (nie gorzej świecącą od normalnej) to każdy forumowicz będzie mógł wykupić cegiełkę (taką żarówkę) z prowizją 10 PLN dla Ciebie na pokrycie badań Smile
Projekt się zwróci Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Claptonatari dnia Śro 18:35, 20 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:09, 20 Kwi 2016    Temat postu:

No już była próba z ksenonami za ponad 120 zł i uwaliło przetwornice, teraz ten, mam nadzieję że następna próba będzie owocna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrss
Support



Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:26, 27 Kwi 2016    Temat postu:

Jako sprzedawca i monter samochodowych zabawek elektronicznych mogę Cie zapewnić, że poniżej 300zł za komplet ledów żadne nie świecą jak żarówka ani tym bardziej jak ksenon. Nie powinno Ci uwalić przetwornicy od ksenonów chociaż przy cenie 120 za komplet, to całkiem prawdopodobne. Testowałem dużo ledów i ksenonów, wprawdzie nie w motorach a w samochodach, ale jeśli nawet byłyby skoki lub spadki napięcia w twoim moto, to żywot zwykłej żarówki również byłby krótki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:50, 27 Kwi 2016    Temat postu:

Tylko, że w aucie skoki są 12,4-14,6 a w moto 11,2-15,25V a to do juz sporo na diody. Jakiekolwiek. Sama specyfikacja napięciowa i prądowia diody wg. mnie dyskwalifikuje ją do używania w moto. Bez odpowiedniego zaplecza dla niej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrss
Support



Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:14, 27 Kwi 2016    Temat postu:

A, tego nie wiedziałem. Zmierzę u siebie z czystej ciekawości. W niektórych modelach aut wstawiałem stabilizatory napięcia (do pozycji), bo ledy a konkretniej rezystory na nich się przegrzewały i przepalały. Jednak im wyższa moc led tym stabilizator większy, i radiator potrzebny a to już dużo zbędnych gratów jak na motor i więcej do popsucia się.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:17, 03 Maj 2016    Temat postu:

piotrss napisał:
Jako sprzedawca i monter samochodowych zabawek elektronicznych mogę Cie zapewnić, że poniżej 300zł za komplet ledów żadne nie świecą jak żarówka ani tym bardziej jak ksenon.


No to niestety się mylisz Smile

Dotarła do mnie w końcu żarówka ze zdjęcia powyżej.
opis sprzedawcy:
Żarówka LED COB H4 / HS1 2 x 2000 LM 20W
Pasuje jako zamiennik standardowych żarówek H4 / HS1 do motocykla.
Najmniejsza żarówka H4 o tak wysokiej jasności !!!
Jasność żarówki przewyższa palniki ksenonowe.
Żarówka posiada światła mijania i drogowe.
Jasność 2 x 2000 LM.
Dla porównania:
- jasność standardowej żarówki BA20D to około 600 LM
- żarówki halogenowej H4 – 1300 LM / o ile prądnica i akumulator temu podałają/
Żarówka LED nie wypala luster w reflektorach.
Akumulator twojej maszyny w końcu będzie ładowany.
Pobór prądu przez żarówkę to 1.2 A
Pobór mocy to ok. 14 W.


Tak ją opisuje. A jak jest w rzeczywistości?
Już odpowiadam.
Żarówka olbrzymia wykonana naprawdę solidnie, ma aluminiowy radiator a na górze malutki wentylatorek. Wchodzi do reflektora na styk. Posiada dwa ledy jeden nad drugim, jeden do krótkich drugi do długich (świeca się wtedy oba).
Montaż banalny - jak wymiana zwykłej H4
Efekt zaskakujący. Światło jest mega jasne. Nie ma sensu jego pomiaru ponieważ światło jest białe a nie żółte. Przypomina to ksenony i jasnością jest zbliżone jak nie wyższe.
Słup światła jest rozłożony bardzo równo i płasko (czyli nie oślepia innych). Jest w stosunku do starej H4 kilkukrotnie większy (podejrzewam brak energii prądnicy do pełnego rozświecenia włókna standartowej żarówki).
Światła długie są naprawdę długie od opony do wiewiórek. Jazda w nocy to teraz przyjemność.
Światło nie przygasa na wolniejszych obrotach świecą równomiernie cały czas.
Laightbary to teraz słabiutki dodatek.
Poniżej poglądowe fotki robione w nocy, niestety komórka radzi sobie nieźle w ciemnościach i przekłamuje zdjęcia nocne.

1. W ciemności (niestety nie widać tego ale było ciemno) zwrócicie uwagę na 200 watową lampę nad wejściem

[link widoczny dla zalogowanych]

2. Krótkie - światło przed wejściem jest słabsze od światła z motocykla.

[link widoczny dla zalogowanych]

3. Długie - świeci wokół rozświetla budynek (popatrzcie na cienie z aut na ścianie budynków)

[link widoczny dla zalogowanych]

Żarówka kosztuje 115 zł z przesyłką w aukcji jest opisana:
Żarówka LED do motocykla COB H4 2 x 2000 LM Xenon

Jeżeli komuś zależy na lepszym świetle niż standardowe H4 proponuje to zamontować.

Link do aukcji:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrss
Support



Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:58, 05 Maj 2016    Temat postu:

Każdy czasami się myli - powiedział kogut złażąc z kaczki Laughing
Spróbuję ściągnąć to cudo i przetestuję w samochodach. Powiedz mi jak to wizualnie wygląda. Pozycje też wymieniłeś na led? Zwykła żarówka w połączeniu z ledem czy ksenonem wygląda tak sobie (oczywiście rzecz gustu). U siebie mam założony bluevision i jakoś tak licho wygląda. Z drugiej strony mój VTek goły jest na razie a to też dużo zmienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:39, 05 Maj 2016    Temat postu:

Wygląda to naprawdę fajnie. Pozycji jeszcze nie zmieniałem z powodu braku żarówki. Mam pełno innych a tej akurat nie pewnie będzie dłubanina i lutowanie w wolnym czasie bo wygląda to paskudnie.
Czy będzie to działać w samochodowych? Możliwe że krótkie tak a długie już nie. Motocykl ma okrągłe lustro. Długie włókno w H4 świeci bez blaszki a w ledzie świeci z jednej strony tylko dalej (inny fokus) Czy zadziała w samochodzie? nie mam bladego pojęcia. W motórze działa idealnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:43, 07 Maj 2016    Temat postu:

Dodam jeszcze że warto przed założeniem albo po wyczyścić przełącznik krótkie długie ponieważ u mnie nie miało dobrego styku i trochę migało od drgań albo przy przełączaniu nie zaskakiwało od razu.
Trochę zabawy trzeba uważać na kuleczkę na sprężynce ale rozbiera się ręką sam przełącznik do styków. Prosta i łatwa robota 5 śrubek krzyżakowych 2 do rozpołowienia obudowy 3 do wyciągnięcia przełącznika. Przy okazji można nasmarować wajchę od migaczy (u mnie się rozpadła kulka i sprężynka poskładałem i teraz po wciśnięciu migacz się wyłącza).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:23, 07 Maj 2016    Temat postu:

foveon, na opakowaniu pisze ilu watowe sa te ledy?
Wiem ze pobor pradu to 1.2A czyli teoretycznie 6W leda dzielone na 12V daje 0.5A gdy swieci jedna... czyli 1A przy dwoch dodac zuzycie pradu na wiatraczek 0.2A daje 1.2 A i tyle pisze w aukcji...
pytam dlatego bo na chinskim allegro znalazlem podobnie wygladajace ledy 2x6W i 2x8W tyle se bez wiatraka... w smiesznej cenie... ale sa tez w ofercie 2x20W z wiatrakiem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:34, 07 Maj 2016    Temat postu:

Te bez wiatraka mają 2x800 lumenów te z wiatrakiem 2x2000
H4 50/55W ma 1600 lumenów.
Więc można powiedzieć że z wiatrakiem jest przewatowana i się mocniej grzeje dlatego wiatrak.
U nas można ją kupić za 70zł.
Pudełko w garażu ale pudełka kłamią a papier wszystko przyjmie.
Polecam tą z wentylatorem 2000 lumenów słabszej nie testowałem ale obawiam się że nie da to dobrego efektu.
Zaraz wracam do domciu (godzina 21) i sprawdzę po raz pierwszy leda o zmroku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:47, 07 Maj 2016    Temat postu:

Aha. dzieki za informacje..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:50, 09 Maj 2016    Temat postu:

I jak wrazenia w "nocy" z moca swiatlosci?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:19, 10 Maj 2016    Temat postu:

A wiec tak. Reflektor z ledem na ścianie daje z ok metra dość wąski pasek ok 50 cm (góra dól). Na drodze jak jest dobrze ustawione światło nie oświetla ok 2 metrów przed motorem pełną wiązką. Żeby było jasne w ciemnościach oczywiście widać te 2 metry ale nie jest to pełne światło jakie jest dalej. Prawda jest taka że akurat ja nie widzę tych 2 metrów (zasłania mi półka). Przy włączonych lightbarach z najbardziej tandetnymi ledami jest jasno jak w dzień. Długie świecą jak szalone.
Tak czy siak jest to o wiele lepsze niż standardowa żarówa H4 50/55W.
Świeci jaśniej, światło jest białe, odcięcie aby nie razić innych jest znakomite.
U mnie się sprawdziło. Mogę śmiało polecić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mardt
Support



Dołączył: 10 Lip 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:33, 12 Lip 2016    Temat postu:

A mogli by się koledzy podzielić odpowiedzią jakie żarówki led, dać na podświetlenie liczników i postojówkę i czy lepiej kupić z can-busem(rezystorem) czy zwykle. Przeglądałem Chiński portal ale nie wiem które wybrać Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:27, 12 Lip 2016    Temat postu:

Jeśli zamontujesz w reflektorze led-a to postojowa też powinna być ledowa i tej samej barwie.
Możesz zobaczyć na tę
[link widoczny dla zalogowanych]

4000 lm to jest moc Smile
Ma stabilizator prądowy co w przypadku ledów jest istotne. Can bus stosuje się bardziej do obwodów z kompem, więc Ty nie musisz takich kupować. Do tego CB mają tendencję do migania.
W takim razie podsumowując. Zwykłe ledy o takich samych wejściach jak masz w moto.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AdamM71 dnia Wto 16:29, 12 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mardt
Support



Dołączył: 10 Lip 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:38, 12 Lip 2016    Temat postu:

O H4 to wiem ale bardziej będę prosto z chin zamawiał na allegro drogo się cenią Razz polecam zamawiać na tej stronie [link widoczny dla zalogowanych]

Ale na razie chciałem tylko te tańsze wymienić to muszę rozebrać zobaczyć co siedzi i coś zamowić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:55, 07 Mar 2017    Temat postu:

Poczyniłem film z wymianą i zastąpieniem żarówki od podświetlenia zegarów na baku na ledową zapraszam:
https://youtu.be/5nzOTpKTRYQ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:28, 07 Mar 2017    Temat postu:

Wiem o co chodzi policji z ledami w moto. Motocykl tez powinien miec swiatlo asymetryczne z wylaczeniem swiatla drogowego tj wyrazna granica swiatla / cienia jak w przypadku reflektora samochodowego. Tak teraz spojrzalem na rozporzadzenie...

Mam szczescie do granatowych wiec ledka w moto odpuszcze zeby nie prowokowac bo nawet nie pamietam czy mam asymetryczne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:27, 07 Mar 2017    Temat postu:

Ale ledy możesz mieć w migaczach stopie i oświetleniu tego i owego. Nawet w lightbarach bo one też są niezgodne z przepisami.
Co do przepisów wole własne życie od nich zwłaszcza że wiem że mój led H4 ma granice odcięcia i nie oślepia innych a jest mocniejszy od zwykłej żarowej i widać mnie z daleka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:19, 07 Mar 2017    Temat postu:

Uważajcie z ledami jako głównym świetle.
Po pierwsze przepisy
Po drugie u nas mamy pradnice z magnesami trwalymi więc nie możemy regulować prądem wytwarzanym który musi gdzieś ujść. Oryginalnie żarówka 55W obciąża elegancko instalacje a resztę sobie regulator do masy zwiera, jak obniżycie moc żarówki to regulator będzie musiał więcej prądu do masy zwierac co może się skończyć jego upaleniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:24, 07 Mar 2017    Temat postu:

Jeżeli mogę coś powiedzieć w tym temacie. Wogóle nie uznaje żarówek H4 H3 H1 itd w technologii led. Uważam ze to strata pieniędzy tak samo jak i chińskie ksenony. Ja osobiście używam zarowki H4 Phillips BlueVision +. Światło jest białe i fajnie pasuje do postojówek ledowych które mam fabrycznie. Poza tym reflektor jest wyregulowany taj jak trzeba, widzialność jest super. Koszt Ok 35 zł no i nikt jakby cos nie może sie przyczepić.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:16, 08 Mar 2017    Temat postu:

Foveon, granice swoatla i cienia masz dzieki lusterku...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:44, 08 Mar 2017    Temat postu:

Nieprawda i nieprawda Smile
Daniel jak chcesz to popytaj się ludzi którzy widzieli mojego leda w Nysie na zlocie. Nawet Adam był zaskoczony tym że jest to jaśniejsze od wszystkiego co stało na parkingu (oczywiście nie naraz).
Rushrod granica odcięcia nie jest od lustra czy szkła. Ten led ma taką konstrukcje że świeci do góry a na dole nie. Tak jak w standardowej H4 gdzie nad włóknem jest blaszka.
Na długich włącza się drugi led który jest nieco dalej przez co świeci wyżej ale dalej ma odcięcie. Jak wykręcony reflektorem zaświecisz z tym po ścianie, światło układa się w pasek. Dla motocykla to nie problem bo ten pasek idealnie skupia się na drodze przed motocyklem. Przy właściwym ustawieniu końca wiązki światła jest ok 1,5 m odstępu od przedniego koła gdzie najsilniejsza wiązka nie świeci. Ale to akurat granica której nie widzisz jak siedzisz w normalnej pozycji. Oczywiście nie jest tak że nic tam nie widać.

Problem zaczyna być jak lustro reflektora nie jest okrągłe, albo zamontuje się to w aucie gdzie reflektory są niżej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:49, 08 Mar 2017    Temat postu:

Foveon, ja nie twierdze że ledy słabiej świecą. Po prostu miałem już do czynienia z takimi żarówkami w autach i jest to g....no niestety. Osobiście posiadam auto ze światłami ledowymi i i tam nie ma żarówek oczywiście tylko moduły Led i świeci to bajecznie. Natomiast z żarówkami miałem już problemy i stąd moje zdanie na ten temat. W tej chwili jest już technologia świateł laserowych i to dopiero świeci.......

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:04, 08 Mar 2017    Temat postu:

Laser tak to jest technologia. Ale niestety prawdziwy laser to laser gazowy. Teraz większość laserów to nic innego jak ledy. Trochę soczewek, inne widmo i z diody robi się laser. Niestety tak się przyjęło że to lasery ale dla mnie to ukierunkowane światło z leda. Technologia led prze bardzo szybko i już teraz ich wydajność w stosunku do żarowych jest wyższa. Ograniczenia były ale łatwo je pokonali. I łatwo zauważyć że na rynku rosną jak grzyby po deszczu coraz silniejsze źródła led. Przewagą nad innymi źródłami światła to to że można praktycznie stworzyć każde widmo światła o określonej temperaturze od UV do podczerwieni bez stosowania filtrów o bardzo określonym zakresie czego nie da się zrobić z żarowymi, luminescencyjnymi czy wyładowczymi. Tak więc wygląda na to że jest to źródło światła przyszłości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:45, 08 Mar 2017    Temat postu:

No muszę Tobie powiedzieć że nowym BMW serii 7 laser to laser...... Ale światło to włącza się dopiero w określonych przypadkach. Tak sobie to technologowie wymyślili ale przyznać trzeba że świeci bardzo bardzo mocno i jasno.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:41, 08 Mar 2017    Temat postu:

Wykorzystanie technologi laserów ledowych a w zasadzie półprzewodnikowych do oświetlenia samochodowego jest następnym poziomem nowoczesnych świateł po ledach. Niestety ta technologia jest droga i można ją porównać do ksenonów (nie światło tylko rozwój technologi). Lampy ksenonowe nie wyparły tradycyjnych ponieważ są drogie w stosunku do tradycyjnych. A obostrzenia poniekąd słuszne aby w ksenonach były stosowane soczewki, samo poziomowanie czy spryskiwacze podnosi koszt auta. Oczywiście mamy chińskie ksenony które można wsadzić niemalże zamiast każdej żarówki co oznacza że produkcja już nie jest zaklepana dla elit ale i jakość odbiega od norm.
Laserowe żarówki pewnie się pokażą niebawem ale niesondzę że dużo firm skusi się żeby je montować seryjnie, aczkolwiek nic mnie obecnie nie zaskoczy. Technologia idzie do przodu niebywałym tempem.
Nie tak dawno domowa żarówka LED o świetle zbliżoną jasnością do światła 100W tradycyjnej była tylko mrzonką. Teraz można kupić taką za 15zł
P.S.
Poczytałem sobie właśnie o technologi laserowych żarówek w BMW i Audi.
Panowie obu firm nic nowego nie wymyślili jednak.
3 lasery półprzewodnikowe (w Audi są 4) świecą światłem ultrafioletowym na płytkę z nałożonym elementem luminescencyjnym. Ta zamienia światło z laserów na światło widzialne długości 5500K. Potem układ luster kieruje nazwijmy to do tradycyjnego reflektora (zakrzywione lustro).
Problem z tym że to są tylko światła długie. Technologia bardzo podobna do jarzeniówki (w teorii bo w konstrukcji już nie)
Czyli prą w kierunku uzyskania jak najjaśniejszego światła z jak najmniejszej ilości energii.
Przykładem takiej technologi jest Zielony wskaźnik laserowy. Światło z lasera UV trafia na płytkę która zamienia je na zielone światło które jest skupione przez układ soczewek.
Tylko czekać aż pojawią się latarki laserowe Smile


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Śro 15:59, 08 Mar 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:19, 08 Mar 2017    Temat postu:

No Foveon....szacun wielki, naprawdę. W jednym krótkim poście na forum o motocyklach Daelim dowiedziałem sie od Ciebie o technologii laserowej w BMW niż na dwudniowym szkoleniu w Warszawie. Może powinieneś zmienić profesję?? Jeszcze raz wielki szacun

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:28, 08 Mar 2017    Temat postu:

Z zawodu jestem fotografem. Tam mieliśmy fototechnikę i między innymi były zagadnienia z optyki i technologiach oświetleniowych. Bardzo to lubiłem i jakoś mi zostało zamiłowanie do tego. Smile
A od dziecka fascynowały mnie lasery które w owym czasie były tylko suchą informacją w encyklopediach. Teraz mam dwa zielone wskaźniki i służą do ganiania kotów jak i podświetlania moczu okolicznych pijaków którzy szczają pod płotem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:48, 08 Mar 2017    Temat postu:

Kiedyś czytałem wywiad z gościem który projektuje samochody. Opowiadał jak przyszli do niego ludzie z firmy Bosh, że wymyślili plastikowe reflektory, które nie matowieją. Zostali odesłani w diabły, ze stwierdzeniem, że one mają matowieć i mają wymyślić coś innego, co spowoduje wzrost ceny auta a będzie tylko zbędnym bajerem. Wrócili więc za jakiś czas z systemem, który automatycznie podnosił światła w aucie kiedy to hamowało. Paten sprzedawany był jako podnoszący bezpieczeństwo a tak naprawdę nic specjalnego nie powodował poza tym, że silniczki od tego układu się przepalały i trzeba było je za ciężką kasę wymieniać.

Tak samo było z ksenonami i obecnie jest z laserami. Firmy szukają bajerów podnoszących cenę auta, które tak naprawdę powoduję więcej problemów niż jest z nich pożytku...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:07, 08 Mar 2017    Temat postu:

A co powiecie o inteligentnych ledach w Oplach tych z przysłonami żeby nie oślepiać aut jadących z przeciwka? Smile To dopiero szaleństwo które będzie się psuć jak każdy jeden element w oplu. (Kat, sorry ale taka prawda)... Smile


PS. Foveon, nie lusterko, jest pryzmat w szkle reflektora i jest duża szansa że trochę na te twoje ledy działa jeśli masz europejsko-amerykańską lampę a nie japan-korea-england. Smile

Tak, bardzo dokładnie oglądałem reflektor wczoraj przy okazji wymiany żarówki, lusterko w samej żaróce to raz, a pryzmat i niesymetryczna budowa szkła powoduje właśnie ograniczenie światła w lewą stronę. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matius28
Member



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:00, 08 Mar 2017    Temat postu:

Foveon powiedz mi jeszcze. Jak włączasz długie to załaczaja Ci się "oba" ledy? u mnie to wygląda na zasadzie przełącz na drugi.


Zarąbiste są twoje filmiki Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez matius28 dnia Śro 21:02, 08 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:51, 09 Mar 2017    Temat postu:

U mnie włączają się na długich 2, na krótkich 1.
Szkło tylko rozprasza wiązkę za pomocy układu nazwijmy to długich soczewek. Pryzmat rozczepił by światło na podstawowe kolory a tęczy nie widzę przed sobą. Szkło jest tak skonstruowane że razem z żarówką i lustrem stanowią całość. Jeżeli chcemy zastosować leda albo ksenona to jego konstrukcja powinna być zbliżona do budowy H4 czyli na krótkich blaszka która odcina granicę światła, na długich świeci w każdym kierunku.
W ksenonie jest to zrobione mechanicznie - odsłania się blaszka. W ledzie tego co używam jest 2 led który załącza się i jest on bliżej szkła przez co zmieniona się ogniskowa.
Grunt że działa.
Przez tą zabawę zaczął mi piszczeć akumulator że spadło mu napięcie i muszę go podładować Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matius28
Member



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:41, 09 Mar 2017    Temat postu:

kurcze skoro świecą CI dwa to ja mam coś zrypane z instalacją (?). obracanie żarówki nic nie da :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:53, 10 Mar 2017    Temat postu:

To jest problem nie w instalacji ale w żarówce. Może chińskie dzieci zapomniały gdzie pokazali jak lutować albo u mnie coś nie tak i zrobili na 2.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:05, 10 Mar 2017    Temat postu:

Mocno zastanawiam się nad tą żarówką którą zapodałeś, z wiatraczkiem. I tak sobie myślę, że po niedzieli zrobię dodatkowy zakup...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:08, 10 Mar 2017    Temat postu:

Polecam. Nie będziesz żałował.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:03, 12 Mar 2017    Temat postu:

Może ktoś podpowiedzieć czy dobrze chcę zamówić?
Oświetlenie do Daystara.

Światło główne:
[link widoczny dla zalogowanych]

Żarówka tylna postój/stop:
[link widoczny dla zalogowanych]

Oświetlenie tablicy:
[link widoczny dla zalogowanych]

Zamawiać czy któraś z żarówek nie będzie pasować/inna żarówka (inny model)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:35, 13 Mar 2017    Temat postu:

Wyglądają ok. W VT Rejestracje podświetla żarówka stop/pozycyjne. Nie mam tej ostatniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:58, 18 Kwi 2017    Temat postu:

W piątek dostałem przesyłkę z Chin. Zamówiona żarówka lLED'owa H4 do głównego reflektora. Dzisiaj miałem czas ją zamienić.

Te światełka są RE-WE-LA-CYJ-NE !!!!

Świecą jak łuk elektryczny ze spawarki. Po założeniu i włączeniu długich świateł nie idzie spojrzeć w reflektor. Z tego powodu wsiadłem na moto i podjechałem do znajomego chłopaka na stacji diagnostycznej. Sprawdził mi światła na przyrządzie i powiedział że wszystko jest w najlepszym porządku. Światła świecą prawidłowo, nikogo nie będę oślepiał na drodze. Są dobrze ustawione i żarówka daje właściwy snop światła.

Jedyne do czego policjant mógł by się przyczepić to wpadający we fiolet odcień światła. Z tym że jak zauważył "musiał byś trafić na wyjątkowego służbistę, który na dodatek miał zły dzień".

Tak więc, kto jeszcze się zastanawia czy warto zamówić te żarówki, podpowiadam:

ZDECYDOWANIE WARTO!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:56, 18 Kwi 2017    Temat postu:

A dokładnie co kupiłeś? Jakaś fotka dokładna nazwa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:17, 18 Kwi 2017    Temat postu:

Żarówki przyszły do mnie w takim opakowaniu:



Wewnątrz solidny kawałek gąbki chroniącej przed uszkodzeniem:



Żarówka po rozpakowaniu:





Dla porównania jak wygląda zwykła żarówka H4 z żarówką LED'ową:






Żarówka zakupiona na aliexpress.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:14, 19 Kwi 2017    Temat postu:

Czyli dokładnie prawie taka sama jak moja Smile
Robi wrażenie po pierwszym uruchomieniu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:38, 19 Kwi 2017    Temat postu:

Masakryczne światło, jak będę miał chwilkę to porobię zdjęcia jak to świeci.

Dodatkowo kupiłem 5 różnych żarówek LED do tylnego światła, każda żarówka świeci inaczej i jedno co dało się zauważyć, to niestety ale w tym wypadku nie udało mi się znaleźć nic mocniejszego niż zwykła żarówka żarowa. Ostatecznie po tych wszystkich zakupach znalazłem jedną LED, która świeci w miarę zadowalający sposób. Może na sobotę znajdę chwilkę żeby porobić zdjęcia i wstawić opisy tu w temacie jak która świeci na światłach pozycyjnych a jak na stopach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KrzysiekZG dnia Śro 9:40, 19 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:57, 19 Kwi 2017    Temat postu:

Również zamówiłem taką żaróweczkę od braci Chińczyków..
A co idzie w przednią lampę jako pozycja?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:34, 19 Kwi 2017    Temat postu:

Jakieś takie małe żarówiaste, wkładane z boku klosza, muszę sprawdzić jakie to ma oznaczenie i też na LEDa zamienić...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:43, 19 Kwi 2017    Temat postu:

Co do tylnej lampy to zamontowałem poprzednią ledową H4 która mniej więcej tak wygląda:

a niestety się zupełnie nie sprawdziła. Po przeróbce - czyli wylutowaniu z nóg H4 i wlutowaniu do wytłuczonej tylnej żarówki sprawdziła się znakomicie.
Tak samo z pozycyjną. Tu przerobiłem H1 taką:


I tym sposobem mam bardzo jasne pozycyjne i stopu.

Fotki jak świeci ten led dałem na 1 stronie ale jest bardzo trudno pokazać tą różnice robiąc fotkę telefonem. Trzeba by zrobić cyfrówką na manualnym ustawieniu. Ale tylko na żywo robi takie wrażenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Śro 16:46, 19 Kwi 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:25, 23 Kwi 2017    Temat postu:

Miałem dzisiaj trochę czasu, poświęciłem go na wykonanie zdjęć żarówek LED które zakupiłem, testując tylne oświetlenie motocykla.

W trakcie robienia zdjęć pojawiło się kilka problemów.
Pierwszym okazała się... rejestracja. Pięknie świeciła przy lampie błyskowej, nic poza nią nie było widać:


Po jej zasłonięciu było znacznie lepiej:


Jednak gdy włączyłem światła, oślepiło mnie jej... oświetlenie Smile


W końcu zasłoniłem tablicę oraz oświetlenie tablicy i mogłem pstryknąć zdjęcia żarówek:
1








2

[link widoczny dla zalogowanych]








3
[link widoczny dla zalogowanych]







4

[link widoczny dla zalogowanych]








5

[link widoczny dla zalogowanych]







Wnioski są następujące:
Jak widać najlepiej świeci zwykła żarówka (1).
Żarówka (2) daje słabe światło pozycyjne, światło STOP prakrycznie ma tę samą jasność, w ciagu dnia zmiana jest praktycznie niezauważalna.
Żarówka (3) świeci niewiele mocniej niż (2) ale daję zdecydowanie większą różnicę pomiędzy światłem pozycyjnyma a STOP.
Żarówka (4) świeci bardzo podobnie jak (3) z tym że swiatło lepiej wypełnia klosz.

Zdecydowanym zwycięzcą jest żarówka (5) która świeci najmocniej z pozostałych ledów i daje wyraźnie zauważalą różnicę świecenia pomiędzy światłami pozycyjnymi a STOP, choć i tej daleko jest do światła jakie daje zwykła żarówka. Żarówka (5) zdecydowanie najlepiej oświetla też klosz.

Kolejne 3 zdjecia to światła główne led z tej żarówki:


1 - drzwi garażu bez oświetlenia


2 - światła drogowe.


3 - światła długie:



K***A MAĆ!
Co za zje**e forum! Nie można dodać żadnych kodów, nie działa tabela i linki do adresów. Japierd....


Ps. To jest żarówka do oświetlenia tablicy rejestracyjnej:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KrzysiekZG dnia Nie 13:46, 23 Kwi 2017, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:46, 24 Kwi 2017    Temat postu:

Niestety dobre zdjęcie pokazujące rzeczywistość jest bardzo trudno zrobić, tak jak i nagrać dźwięk wydechu Smile
Sam się o tym przekonałem nie jedno krotnie.
Nie ma jak zobaczyć to w naturze.
Żarówek ledowych H4 przerobiłem 3 i wcale tanie nie były, H1 do laigtbarów kupiłem najtańsze bo nie ma sensu jak nowy led H4 świeci idealnie. Resztę kombinowałem jak pisałem wcześniej.
Nawet miałem nieudane próby z ksenonami którym padły przetwornice po włączeniu silnika.
Ale i tak większość będzie kupować i eksperymentować nie ucząc się na błędach innych Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:46, 24 Kwi 2017    Temat postu:

@Foveon
jak u Ciebie przełącza się główne światło? U mnie widać wyraźnie, że na drogowych pali się jedna część żarówki a na długich druga. Zastanawiam się, czy nie powinno być tak, że jak włączam światła drogowe to świeci się jedna część a na długich obie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:51, 24 Kwi 2017    Temat postu:

U mnie chyba obie ale już czuje niepewność. Wezmę sprawdzę jak będę w garażu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:08, 24 Kwi 2017    Temat postu:

Led jak led, ale instalację masz dobrą bo powinna "zamieniać" włókna. Kwestia tylko połączenia wewnętrznego twojego źródła LEDowego. Smile

PS,

Jak była droga i szkoda ci kasy, wstaw między + z drogowych do mijania diodę. Smile I po problemie. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Pon 16:09, 24 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin