Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:37, 18 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
nowka - nowka czy nowka - dla ciebie nowka ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 5:36, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Nowka z Koreły.
Co jak co, hamulec musi byc gut.
Hamuje dobrze jak wczesniej ale nie blokuje klockow przy tarczy a poprzedni nie wracal. Byl juz strasznie zarościaly. Do tego niestety w plytce do przykrecania byly zaciagniete gwinty co wyszlo przy wymianie klockow, balem sie dociagac zeby nie zerwac a jeden i tak popuscil i nie bylo za bardzo jak sie ratowac, lagi nie bede rozwiercal na wiekszy otwor zeby do glupiego zacisku cos bogatszego wkrecic. Ale moze jeszcze go zregeneruje bo w srodku wyglada na czysty i okej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:25, 01 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
UPDATE:
Względem wielu pytań co to się stało, co to się dzieje odpowiadam:
Jeszcze nie wiem, mam najgorsze obawy ale w głębi serca mam nadzieję, że do uratowania. Mianowicie w drodze do Żywca na zlot, silnik zaczął głośno pracować, coś w górze się dość fest odezwało, albo to zawory albo napinacz rozrządu. CHYBA. Na zlot dojechałem w tym stanie, wróciłem, a po powrocie wygląda tak jak widać na fotce z galerii, nie pomniejszałem, ale na bank zobaczycie. Nie pomniejszałem więc nie chcę tu wstawiać bo rozciągnie posty...
Nic, jutro zacznę tam zaglądać. Niech stygnie sobie spokojnie, zresztą, dziś niedziela.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:47, 01 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Aż olej koło śrub wypluło?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:49, 01 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Tych górnych od pokrywy klawiatury. Tak, też aż. Ale chyba też spod uszczelki pod głowicą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:52, 01 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Rushrod, zamawiaj glowie u Marcina nie chce krakac ale....mam nadzieje ze przynajmniej tok caly.
Silnik pali?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Nie 17:00, 01 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:47, 01 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ojojoj! Jak by co służę uszczelkami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daystar125
Member
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NLI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:01, 01 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:03, 01 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Jutro z Katarzyn bierzemy kratę piwa do garażu i zaczynamy to będę zapodawał posty i zdjęcia, chyba, że coś ważnego wypadnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 17:40, 02 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Moi drodzy i jak tam wasz silnik?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:45, 02 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Nie odzywają się, pewnie grillują
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:07, 02 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Silnika nie rozbierałem, ale otworzyłem pokrywę zaworów/klawiatury i okazało się, że oba wydechowe mają duuuuużo luzu. Do tego dwie szpilki trzymające ramkę która dociska cały wałek i koniki są zerwane. Nie wiem jak to inaczej opisać. :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:19, 02 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Amelinium sie przegrzało i sie rozchartowało i szpilki wylazły. Miałem tak w citroenie AX. Wkręcenie nowych szpilek z większym gwintem nic nie dało wyłaziły jak z plasteliny.
Nie przegrzałeś silnika wcześniej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:21, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Nie wiem, czy ja przegrzałem kiedyś, czy ktoś mi go przegrzał zanim go kupiłem, ale to znaczy, że nie jest dobrze... :/ Silnika z ramy nie wyciagalem narazie wiec nie wiem dokladnie czy da sie to poratowac. Ale powiedzcie mi jeszcze, kto otwierał silnik? Bo część to szpilki typowe gdzie od góry jest nakrętka (8 / kucz 13) a część to jakby długie śrubki z niepełnym gwintem (6 / kucz 10)...
Też tak macie czy wszystko powinno być takie samo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:55, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Tak ma być, jak dobrze pamiętam to dwie śruby dłubie od strony rozrządu szóstki na klucz 10 i cztery szpilki 8 z nakrętkami na klucz 13.
Napisz czy możesz swobodnie obracać wałem, czy tłok nie stawia oporów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:58, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Nie stawia jakiegoś szczególnego oporu, wiadomo, jakoś tak trochę jak wykręcę świecę ale spokojnie da się kręcić, z czego wczoraj bez pokrywy odpaliłem i też szedł...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:08, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Rushrod, to spokojnie, jest dobrze
"przegarowałeś" go za bardzo, na przyszłość zmień przełożenie jak chcesz stówką jeździć.
Ściągnięcie głowicy i cylindra Cię nie ominie niestety.
W kadłubie jest dość miejsca na tulejki pod szpilki, gorzej będzie ze szpilkami. Ale na pewno dopasujesz z innej 125.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:24, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Mam zamiar wziąć silnik od Marcina, przełożyć wałek i krzywki i spokój... Może sobie poradzę. A stary będę na spokojnie rozkładał i oglądał co to jak to...
No a na przód powędruje mniejsza zębatka, wolę jednak mieć odejście jak potrzeba niż prędkość max nie do osiągnięcia....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Wto 9:25, 03 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nokan
Prospect
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:58, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
To sie bawcie pomalutku byle z dobrym wynikiem ja spadam do roboty,powodzonka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:13, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Nokan w swieto do pracy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:47, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Tak sie robi w 4ro brygadowce w hutach u nas. Prawie jak na kolei...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:49, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Pracowało się w święta jak na dyspozytorni robiłem.
Teraz spokój, system 5x8
Pięć dni po osiem godzin i weekend.
Współczuję pracującym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:58, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Kurka, sobota ok, ale niedziela i swieta dzis powinno byc absolutnie wolne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:46, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Wygaszenie pieca to takie koszta, że żadne święto tego nie usprawiedliwi... Za krótko wolnego, żeby zmniejszyć moc a calkowite wygaszenie niszczy strukturę i robi się to tylko na planowe remonty. U mnie jest to samo... A skoro piec idzie to i produkcja, zwłaszcza jak Nokan na stalowni robi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:57, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Pracujcie, jutro kolega do bankowej jedzie po odkuwki zamówione miesiąc temu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:04, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ja na Bankowej, Nokan Katowice.
Tez mam 5x8 ale wiem jak inni pracuja.
Z dziś:
Po wyjęciu silnika przy nieocenionej pomocy Katarzyn:
Bałem się, że będzie cięższy bo Foveon strasznie straszył...
A tu dla przykładu jedna ze szpilek która była wkręcona na sylikon...
I filmik, może wy coś wypatrzycie bo ja patrzę jak w p**dę szpak...
Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=xwAdyu9D4CQ
Trochę przycina bo to stary iPhone a coś sobie tam w tle zapisywał. :/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Wto 19:14, 03 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:27, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Chamstwo, żeby szpilki na silikonie wkręcać. Mogli przynajmniej wkręcić na mocnym kleju do śrub.
Ściągnąłeś głowicę i cylinder? Jak tam z gwintami w silniku? Będzie miejsce na naprawę gwintu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 19:28, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
ja sie nie znam ale srube na silikon w silniku wkrecic to jakis Janusz musiał .mój mózg przestaje takie informacje przetwarzac.
Moze da sie te sruby wytulejowac jakos tak jak Darko pisal i jak zrobil ze swiecą.
Najwazniejszy motór na forum musi powstac i dalej cieszyc i wozic swoich wlascicieli
ps.dlugo wam zajeło wyjecie silnika z ramy?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:47, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Najwiecej zajmuje samo przygotowanie, odkrecenie szpilek - jak się ma narzędzia i wyjęcie go to jakies 5 minut roboty, raczej ściąganie boczków, wtyczek, kabelków, kopajki, dzwigni biegów, baku, siedzen kufrow wydechu bla bla bla, na tym schodzi najwiecej, ale nie ma parcia.
Nie sciagnalem glowicy jeszcze i cylindra bo... Nie wiem jak. Szpilki powykrecalem i co dalej? Bo chyba się trzyma to wszystko jeszcze teraz na łańcuszku rozrządu, nie wiem jak to zrzucić szczerze mówiąc... (Taki mały wstyd). :/ Po prostu jeszcze tego nie robiłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 20:02, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
w skuterze trzeba bylo zluzowac napinacz rozrzadu, tu pewnie wedlug mnie trzeba wykrecic napinacz ten kolo rozrusznika, lancuch bedzie luzny i zejdzie walek tak mysle
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:10, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Zobacze czy jutro mi czas pozwoli bo po pracy mam jeszcze robotę. Górę będę musiał i tak zdjąć, żeby przełożyć do silnika od Marcina który niebawem kupię. Jak już przyjdzie dobry, to reszta do rozwałki, zobaczę co w trawie piszczy. Chociaż części pewnie nie będzie za dużo bo trójeczka puka, sprzęgło zużyte, głowica wychełtana, i ogólnie w oleju wiórki... No nic, kto może, kto rozkładał niech się wypowiada, będę wdzięczny, za każdą pomoc, a może ktoś jeszcze prócz mnie będzie potrzebował takich info jak to zrobić...
Generalnie na dziś:
Jak zrzucić głowicę i cylinder w silniku z VS.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Wto 20:11, 03 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:50, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Dobrze,
-luzujesz napinacz, jest trudno lepiej odkręcić rozrusznik i wyciągnąć napinacz.
-wyciągasz ślizg łańcuszka od strony napinacza odkręcając śrubkę od strony rozrządu.
drugi ślizg jest umiejscowiony między głowicą a cylindrem
-wyciągasz kombinerkami wałek klawiatury i ściągasz łańcuszek rozrządu.
-odkręcamy nakrętki od szpilek głowicy i dwie śruby ( Ty to już masz za sobą )
-wyciągasz klawiaturę
-ściągasz głowicę i cylinder.
Oceniasz straty i idziesz się upić
łańcuszek zostawiasz. Po odkręceniu bocznej plastikowej nakrętki z lewej strony silnika od wału możesz kręcić wałem ale tylko w prawo u góry plastikowa zaślepka będzie odkręcana później w celu ustawienia rozrządu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Śro 5:04, 04 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:05, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Młotek, przecinak i szlifierka i jedziesz
A tak na poważnie to trochę zabawy jest. Rozłożyć łatwo ale złożyć trudniej (ustawienie właściwie rozrządu). Zaczynasz od zluzowania łańcucha z boku jest napinacz. Patrząc się na wyczyny poprzedniego mechanika zainwestował bym w coś pewniejszego.
Śrubę wykręciłeś czy sama wylazła? Wygląda że ktoś ją przeciągnoł i potem kombinował aby tylko opchnąć.
Kupuj VT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:44, 06 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Wygląda na to, że po wielu nie potrzebnych robzbórkach kombinacjach "silnoręki" załatwił sprawę ale tak parę razy z rzędu przyglądając się na razie górze mogę stwierdzić tylko iż, że, niezbędne będzie dokupienie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Mianowicie jedna ze stron jest wyjechana do białego i.... ...ma ranty po bokach na wysokość około 1.5 mm, co świadczy o wytarciu wałka rozrządu (jeśli wszystko dobrze rozumiem, a jest to dość proste) i chodzi o stronę wydechową. Jednym słowem problem jest od strony wydechu i PODEJRZEWAM, bo jeszcze nie rozłożyłem silnika, że: nadmiar silikonu w pewnych miejscach objawił się jego oberwaniem, ten krążąc tu i tam, niefartownie nie udał się do filtra jako ten lekki, za to udał się do kanału smarującego stronę wydechową wałka, skutecznei zapychając i chroniąc od smarowania. W skrócie - silikonowy sk**wiel zatkał kanał smarujący wałek do sterowania zaworami wydechu.
AMEN.
Chyba niebawem zamawiam części z Korei! Kto się pisze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:26, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Wałek niedrogi w sumie.
Co z resztą? Głowica, szpilki gwint w kadłubie ?
Mówiłeś coś o całym silniku nowym.
A może kupić górę ( kompletną głowice z wałkiem )
Pewnie wszystko kalkulowałeś, Jak to wychodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:18, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Chcę wziąć kompletny sprawny silnik od Marcina, jak wróci z wyjazdu tylko tam też jest wałek do wymiany. Jak ktoś będzie chciał zamawiać razem ze mną to będzie lżej, a jak nie to sam zamówię wałeczek i też się założy. A silnik i tak chcę zmienić, bo taniej wyjdzie niż po kawałku reanimować skrzynkę biegów, sprzęgło, gwinty kadłuba, czyszczenie kanałów olejowych z silikonu itd. Marcin'o ma dobrą cenę za jak pisał silnik tiptop, to tylko podłożyć wałek i będzie można cieszyć się jazdą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:22, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
No kurde nie masz za wiele czasu, góra miesiąc.
Na zlot musi być gotowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:06, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Przyjedzie hartem jak nie zrobi silniora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:39, 22 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Chart ma duzo daaaaalej donuruchmienia.
Chialem tylko napomknac, ze nawet dzisiaj prace byly w toku.
Miedzy innymi wyjalem cewki ze starego, zalozylem nowa uszczelke pod glowice do silniczka ktory przyszedl od Marcina, czekam na Oleum, krzywki, nowa swiece ngk, preszpan (tu i owdzie sie przyda) etc. Wspominam tylko, ze cos sie dzieje, jak obczyszczanie walka wewnwtrznego rozrzadu do smarowania czy to ze mam juz nowiutki filtr oleju. Ogolnie postaram soe zapodac filmiki lacznie z pierwszym uruchomieniem jesli tylko Katarzyn skadinad bardzo przydatna przy pracach ktore i tak trzeba zrobic a pochlaniaja czas wspiera mnie jak moze, zeby wszystko bylo gotowe jak juz paczunia z Korei dotrze.
I tak, w niedziele normalnie kompletnie nic nie robie ale dzis jednak zlamalem zasade i dwie godzinki podzialalismy.
Ogolnie coraz blizej.
Martwi mnie tylko rozgryzanie rozrzadu bo zebatka nie jest na klinie (nabijana) tylko przykrecana i sruby wypadaja po 90 stopni od kresek co znaczy, ze musze obserwowac krzywki bo nie ma kolka do ustawienia rozrzadu... ;p
Reszta chyba jak poskladam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:02, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
UPDATE:
Silnik w więkości złożony, czekam na wałek który jest w drodze (z resztą gratów dla chłopaków)
Na teraz czekają:
- nowa świeca
- preszpan
- olej
- filtr oleju
- nowa linka sprzęgła
- wyczyszczone wałki koników, koniki, ogólnie cała rama zaworowa była rozłożona do zera, wałek krzywek, zębatka rozrządu
- silikon (tylko do wspomagania starej pokrywy zaworów (niestety kasa)
- dorobione śruby pokrywy zaworów
- komplet nowych szpilek i nakrętek szpilek
- nowa uszczelka pod głowicę
- chęci
- nowe przewody paliwowe
- filtr paliwa mosiężny (sito mosiężne) w chromowanym aluminium
- w miarę możliwości zaplecze materiałowe - guma, metal etc.
- przejrzany rozrusznik
I mam pytanie, zamierzam pierwszy odpał zrobić na zwykłym oleju 10w40, bez jazdy, samo odpalenie, chwile żeby się zagrzał, spuścić to dla pewności (gdyby coś wpadło w transporcie czy składaniu do środka) i dopiero zalać Repsolem...
Co w wy na to?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Śro 10:59, 25 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:38, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ja przejeździłem z 300 km na zwykłym 10w40 byle by nie miał dodatków poślizgowych czy jak to zwą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:39, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
No wlasnie nie jest to zaden long life, ani nic. Obstawiam, że zwykły olej, na czas "umycia" silnika "po remoncie" nie będzie zły... Tylko się upewniam, bo i tak to zrobie, chyba, że są jakieś solidne przeciwwskazania...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:53, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Z mojej strony brak jakichkolwiek przeciwwskazań.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:43, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Gadaj z foveonem.. gdzies na forum pisal ze byl na jakims szkoleniu i ze lipa byla... sam nie wiem i sie nie wypowiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:56, 26 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
olej samochodowy jest tłusty i załatwia sprzęgło. Widziałem to na własne oczy ale nie wjem jak długo był uźywany. Mówili źe absolutnie nie można go używać. Ale do odpalenia i przepłukania chyba nic złego się nie stanie.
Ja bym zalał dobrym olejem do motocykla pojeździł bym 300 km i zmienił ponownie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Czw 8:57, 26 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:58, 26 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Też słyszałem, że silnik nie ucierpi za to skrzynia traci kulturę pracy - chodzi o tarczki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:02, 26 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
No to po spuszczeniu moge dekiel odkrecic i przemyc tarcze nafta...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
Prospect
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:15, 26 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ja tam leję 10w40 Orlena i po 4000 dalej działa sprzęgło,to chyba chwyt marketingowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:26, 26 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Mam akurat pod reka lotosa (promocja z auchan) a repsola wleje na spokojnie juz po odpalenniu i przelaniu kanalikow, tylko niech ta solona pieprzona tez paczka dotrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:06, 27 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
W sumie, skonczylo sie na tym, ze mam dwa oleje 10w40 repsol po literku. Jeden bazywa sie sport a drugi sintetico, wiecie jaka moze byc roznica? Kolory i parametry sae te same a kolor naklejki jeden blekitny a drugi granatowy... Dziwne to. co powiecie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:27, 27 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ten drugi to do daewoo tico jak sama nazwa wskazuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mig290
Prospect
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GWE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:00, 27 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Repsol syntetico przeznaczony do zwykłych silników 4t.Olej sport przeznaczony do wysoko wydajnych i wysokoobrotowych silników 4t
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:52, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
No to jak na jeden gar który można kręcić do 10k to już się liczy jako wysokoobrotowy.
Silnik złożyłem, nie odpala...
Świeca świeci, z zaworów wydechowych (nie mam zalozonego wydechu) przy kręceniu rozrusznikiem wyrzuca mgiełkę paliwa.
Kto ma fotę rozrządu? Dziś nie wiem, czy jeszcze uda mi się zaatakowac garaz, a nawet jeśli to pewnie tylko wyjmę silnik.
Zapewne chodzi o źle ustawiony zapłon, na znaku T mam obie krzywki do dołu a przy obrocie (we właściwą stronę) otwiera wydechowy.
Gdzie popełniłem błąd?
Darek mi trochę pomógł, pomaga, w sumie zasugerował parę rzeczy ale nie miałem czasu wejść do garażu nawet... Druga rzecz, leje z kranu po tych wszystkich zabawach. :\
Ktoś wymieniał na niefabryczny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:52, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dobra, z detki docialem oring do kranika i zateflonowalem gwint. Nie leje.
Poza tym dzięki Darkowi, Marcinowi, Katarzyn i kilku innym osobom z forum (pewne informacje) udalo mi sie odpalic dzis silnik.
Wstepny sukces.
Gaznika nie da sie wyregulowac ale wyjme go i moze ogarne, jak nie to wymiana, krecenie srubkami nic nie daje albo minimalne zmiany.
Jednakze odpalil i to juz cos.
Jest baza.
Dziekuje wam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:10, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Rash wywalaj uszczelke z dentki z kranika! tez taka zrobilem w ogarze 200. przejechalem 4km i motocykl nie nadawal sie do jazdy.. dentka nie jest paliwo odporna i za chwile ja zacznie rozpuszczac, drobinki pojda w dysze i zacznie zatykac gaznik...
Cena kranikow przelotowych (z dwovh stron zakladasz wezyki, taki mam w vj niewiem jaki jest u ciebie) to koszt 2 piw...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 7:05, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
W VSach kranik jest wkrecany w bak. Z filtrem paliwa i przedluzka do spijania benzyny i dziura na rezerwe. Zobacze dzis czy wylal kolejne paliwo, w ogarze moglo zezrec uszczelke od miksolu bo olej faktycznie uwielbia gume. W sumie, teraz sobie uswiadomilem ze koglem zrobic ja z klinkerytu albo preszpanu ale po 8 godzinach walki chcialem juz go tylko odpalic... ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nokan
Prospect
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:27, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dzialaj , dzialaj bo czas najwyzszy troche sie pokrecic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:08, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Tak na prawdę to kranik jest całkowicie zbędny. Potrzebujesz go tylko w sytuacji kiedy musisz zdjąć zbiornik paliwa. Jeśli masz sprawny gaźnik to on właśnie zapobiega wylewaniu się paliwka. Jeśli moto ma jakiś dłuższy postój i zakręcone paliwo to w końcu dojdzie do sytuacji / biorąc pod uwagę aktualne temp/ że paliwo wyparuje z gaźnika. Takie zjawisko jest niekorzystne bo w chwili gdy paliwo odparuje gumy /uszczelka gaźnika, gumka zaworu iglicowego lub membrana pompki przyśpieszacza/ momentalnie twardnieją i nie spełniają swojego zadania. Zatem. Nigdy nie zakręcajcie paliwa jest to najlepsze co można zrobić odstawiając moto, nawet na noc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:23, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
No i tak nie zakrecam, nigdy nie stoi na tyle dlugo zeby zakrecac. Kranik w Delmie zostawilem bo otwor z baku to rurka pol calowa wiec musialbym wykombinowac przejsciowke zeby do gaznika pasowalo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:58, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Adam dzieki za info.. czas zmienic przezwyczaajenia..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|